Waar rijden met een harde grond?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jimmylove

Waar rijden met een harde grond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:58

een probleem wat vele van jullie wel zullen kennen..

Mijn verzorgpony is in de winter ongeloofelijk fris en opgewekt. Maar als het gevroren heeft is de grond té hard. Dus dan is er voor mij helemaal geen mogelijkheid om te rijden.

In de manege in het dorp zijn wij niet welkom. Dat ligt gelukkig niet aan mij, maar aan de eigenaar met het paard. Zei heeft er jarenlang les gegeven en stopte om privé redenen. En daarom mogen wij daar nu niet rijden. Oftewijl, daar zijn wij niet welkom verder is er niks.

Dus de halve winter is er voor mij geen mogelijkheid om te rijden. Ik wil best buitenrittenmaken, maar met een rennend, huppelend, bokkend, paard is het bijna niet te doen..

Waar rijden jullie in zo'n situatie? Iemand nog tips voor mij?

Spijkerbroek

Re: Waar rijden met een harde grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:01

De enige optie is wachten totdat het weer gaat dooien denk ik,
en de halve winter zeg je .... dat zal best wel meevallen in NL he,
hier zijn de winters toch niet zo streng ?
Ik zou zeggen als het vriest, geef je pony of paard een paar dagjes rust, en ga er daarna weer flink tegenaan he Lachen

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:01

lastig hoor. wij hebben ook geen bak om in te rijden en rijden daarom toch buiten. ik snap dat jouw paard misschien te fris is.
heb je ook geen mogelijkheid in de buurt bij iemand die misschien wel een bak heeft?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:02

Gewoon buiten. Je paard leren dat hij niet mag rennen en bokken als jij dat niet wil.