Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

heel erg bedankt voor de super tip

Citaat:Op zandgrond is het toedienen van dierlijke mest (inclusief champost) op gras- en bouwland verboden in de periode 1 september tot 1 februari.
Op klei- en veengrasland is het toedienen van dierlijke mest verboden in de periode 16 september tot 1 februari.
Op veenbouwland en vanaf 2009 ook op kleibouwland is het verboden drijfmest toe te dienen in de periode 16 september tot 1 februari (vaste mest is wel toegestaan).
Op kleibouwland is het verboden drijfmest toe te dienen in de perioden 16 november 2006 tot 1 februari 2007; 1 november 2007 tot 1 februari 2008; 16 oktober 2008 tot 1 februari 2009.
Vanaf 16 september tot 1 februari is het verboden kunstmeststikstof toe te dienen op bouwland en grasland. Dit geldt niet voor vollegrondsgroenten, tussen 16 september en 16 oktober niet voor de fruitteelt, niet voor het gebruik van ureum in de fruitteelt en niet tussen 16 januari en 1 februari voor de teelt van hyacinthen.

benangelique schreef:meen je dit runningkawa? wij hebben een kleigrond en gewoon mest laten rijden dus dit weekend.... dit is gedaan door een loonwerker, dit moet het toch wel weten?
zijn er misschien andere regels voor particulieren? wij doen het al jaren zo namelijk en hebben nog nooit iets gehoord. ook doen particuliere staleigenaren in onze omgeving dit ook.

De andere is nog redelijk recht, dus daar konden ze mooi op toen het had gevroren.
Als de wei hard/hobbelig zet ik ze er niet op
benangelique schreef:voordat de vorst uit de grond is ben je wel een poosje verder vrees ik.
wij egaliseren het land altijd met het vlas wat van de mesthoop komt. dit hebben we toevallig afgelopen weekend laten doen.
benangelique schreef:meen je dit runningkawa? wij hebben een kleigrond en gewoon mest laten rijden dus dit weekend.... dit is gedaan door een loonwerker, dit moet het toch wel weten?
zijn er misschien andere regels voor particulieren? wij doen het al jaren zo namelijk en hebben nog nooit iets gehoord. ook doen particuliere staleigenaren in onze omgeving dit ook.

_Kiki_ schreef:Wij hebben twee weides, de ene heb ik ze regelmatig in gehad en die was dus ook erg blubberig/hobbeligDe andere is nog redelijk recht, dus daar konden ze mooi op toen het had gevroren.
Als de wei hard/hobbelig zet ik ze er niet op