Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fjordnina schreef:Er wordt hier totaal overwacht binnen niet al te lange tijd een shetlandveulentje geboren. De moeder is niet gewend om binnen te staan. Heeft ook een pak haar van hier tot Tokio en is beslist geen stal gewend. Ze is inmiddels 24. Nu hebben we een stalletje geimproviseerd waar het niet te warm en niet te koud is, maar ik wil ze zoveel mogelijk naar buiten doen natuurlijk. Is het een goed idee om de eerste maand een dekentje op te doen? Of kan ik dat beter niet doen?
fjordnina schreef:Tja, de natuur zorgt er wel voor dat het veulen het met deze kou bij een geboorte niet gaat overleven. In de normale tijd van het jaar laat ik ze rustig lopen, maar dan is het toch altijd wel minimaal een graad of 6/7 buiten en zeker niet onder nul. Op dit moment geeft de meter namelijk -7 aan.
Met binnenkort bedoel ik dan ook binnen een week of 2.

Ambiiee schreef:Hoi,
Wij hebben nu ook een veulen, maar die heeft nooit weerstand op kunnen bouwen. Omdat zij vrijwel nooit in de kou heb gestaan, alleen maar in stal. Wij zijn daarom aangeraden door veeartsen en vele mensen die er verstand van hebben om m deze winter een lichte grams deken op te doen.
en dan kan het soms nog raar weer zijn! Het kan dan best vriezen, maar die veulens vriezen niet zomaar dood. Die hebben dan iets opgebouwd!
Buckje schreef:Jullie praten wel makkelijk zeg, Maar een jong beestje wat net in de wereleld komt kijken midden in de winter, is nog aardig zwak en vatbaar!!
een longonsteking is er zo, en een klein humpie, moet het maar zien te overleven.
ben benieuwd wat je nu besloten hebt?