iemand ervaring met bucas dekens ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxx88

iemand ervaring met bucas dekens ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 15:26

ik zou mij misschien een bucas deken willen aanschaffen maar omdat die nogal duur zijn zou ik toch wel eerst een paar meningen over ze willen weten.
ik zou waarschijnlijk een bucas power turnhout all-in-one willen kopen, bestaat er ook een high neck versie van? voorlopig heb ik alleen nog maar de classic cut en de full neck gezien.
ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de full neck versie. nu vraag ik mij af ofdat de manen dan gaan afsterven, ofdat het een goede pasvorm is (of het deken nergens trekt of schuurt) anders zou ik voor de high neck gaan (als die bestaat).

iemand een idee ofdat een bepaalde website of winkel de buccas dekens iets goedkoper verkoopt dan andere ???

goed(kopere) alternatieven zijn ook welkom Knipoog (het moet vooral een dik en warm deken zijn)

Twiggy2008

Re: iemand ervaring met bucas dekens ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:29

Bij www.depaardendrogist.nl kun je Bucas dekens bestellen (daar bestel ik mijn regendekens). Ik heb zelf twee ongevoerde regendekens (weet even de naam niet meer, Turnout Light ofzoiets Clown ). Bevalt mij op zich prima qua kwaliteit. Maar meer weet ik er ook niet van, want ik ben niet zo van de dekens.

Op die website kun je wel even naar de producten kijken of een catalogus bestellen. Ze hebben een prima, snelle service!!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:32

Lovers geweldig, ben er echt fan van, ze zijn lekker warm, ademend en oersterk.. ik vind het zeker waar voor je geld Ja als je ziet hoe lang hij meegaat

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:37

goede dekens, beste is bij paardendrogist kijken staat veel info op.
En prima service

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:42

Ik koop ook alleen maar bucas. Zijn heel sterk, blijven dus lang meegaan. en ik vind dat het deken prima ligt op de rug van mijn paard. Waarschijnlijk zal de prijs overal dezelfde zal zijn, tenzij je tweedehands gaat zoeken.
http://www.bucas.com/

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:45

Zijn onwijs goede dekens. Heb al 12 jaar een bucas voor mijn pony. Die ziet er nog uit als nieuw. Geweldige dekens. Een kapitaaltje om te kopen dat wel. En als je elk jaar een nieuwe deken koopt moet je het niet doen. Want het zijn echt dekens die jaren mee gaan.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 18:36

heeft er iemand een full neck ???
ik ben nameljk benieuwd ofdat de manen er van uitvallen en ofdat de pasvorm goed is (vooral als het paard met zijn hoofd naar beneden staat bv: hooi eet) het deken mag zeker nergens drukken.
nu heb enkele "goedkopere" deken van ongeveer 300 à 350 gram maar ik vind wel dat die snel verdunnen als je ze enkele malen hebt gewassen.
is dit bij de bucas dekens ook zo?

bedankt voor de reacties Knipoog

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:43

Ga ervoor. Bucas dekens zijn echt heel goed. Ze kosten ook wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb er eentje tweedehands hier van een bokker overgenomen, die bijna niet gebruikt was voor een hele leuke prijs. Ik kan ze je alleen maar aanraden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:01

Ben dol op Bucas dekens, ik heb de ongevoerde regendeken en de smartex turnout medium.
Ik vind de pasvorm ideaal. De dekens liggen allemaal voor de schoft en de manen die daar groeien sterven hier iig niet af.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:07

ik ben er ook helemaal weg van,ben nu ook aan het zoeken naar een hals,of een dek met hals,alleen werd mij dit dus afgeraden ivm afsterven van de manen,zei je zelf ook al...
ik heb eerder 1 van pagony gehad met hals en idd vond ik mn manen slecht worden
ik denk dat ik voor de combi ga,dek en losse hals,dan hoeft hij met mooi weer ook niet zo ingepakt te lopen....
bij de paardendrogist hebben ze idd allerlei bucas dekens,maar bij www.paardenwinkel.be zijn ze goedkoper,als je kleur en maat erbij zit....
ff googelen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:38

ik heb nu 3x oud model en 1x nieuwe model liggen, nou die nieuwe mag meteen de deur weer uit, echt wel verschil in kwaliteit!
lijkt wel of alles tegenwoordig duurder wordt en minder mag kosten tijdens de productie.

Maar die oude heb ik alleen voorsluiting en buikriemen en liggen altijd goed! Ook als de deken een maat te groot is en dus ook de buiksingels niet strak genoeg kunnen, als het stormt, etc. zijn jaarling bestendig en ook een fjord die de een na de ander liet slopen door een ander heeft nog altijd een hele bucas deken op. Ook dit jaar nog geen kale voorboegen maar alleen een met een drukking op de schoft, dat vind ik wel weer jammer
maar goed kan natuurlijk wat aan gedaan worden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:40

Ik heb een full neck en de manen blijven goed. Enige klacht die ik over de deken heb is dat de hals niet gevoerd is en niet van ademend materiaal is. Als het iets warmer is gaat hij sneller op de hals zweten.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 11:00

bedankt allemaal voor jullie hulp Haha!

ik heb het ff nagekeken en ze hebben ook een bucas power turnout high neck.
ik blijf wel nog twijfelen tussen de high neck en full neck. wat denken jullie ???

nu heb ik ook de bucas smartex all-in-one turnout gezien en die is zelfs nog iets dikker (490 gram ipv 470) en ik heb een eens op paardenwinkel.be gekeken en die schillen toch serieus in prijs.
de bucas power turnout all-in-one classic cut kost daar 228.55 euro
en de bucas smartex all-in-one turnout kost daar 147.15 euro
ik vind dit toch wel een groot verschil.
welke zouden jullie kopen ??? ik wil een goed, dik deken kopen waar ik nog jaren plezier van heb (en liefst geen miskopen of elk jaar nieuwe dekens Knipoog )

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:24

Ik heb een Bucas Smartex Rain voor mijn pony. Ik heb hem nog niet zo lang, maar hij bevalt goed tot nu toe. Mooie pasvorm, eindelijk een deken die lekker over de schouder val.

SneekyPiecie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:43

Ik vind hem fijn, maar de pasvorm is absoluut minder.
Mijn paard wordt er behoorlijk kaal van. Zowel in zijn manen als bij zijn schoft en borst.

Je moet wel de duurste versie kopen, die ademen het fijnst en zijn voorzien van een stay-dry voering. Super! Ja

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:48

ik heb ook de bucas smartex all-in-one turnout

ben er echt helemaal weg van wil geen andere meer hebben hoor

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:49

Die van mij schuurde zijn schoft open. Zit nu nog een witte streep op helaas..
nee voor mij geen bucas dekens meer Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:31

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:05

Ik heb sinds een kleine maan de Bucas Irish Turnout Extra Classic op mijn Tinker liggen. En ik ben helemaal om. Ben zeer tevreden over deze deken. Ja Het is misschien een uitgave, maar dit is volgens mij echt een deken die járen meegaat..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:05

Ik heb alleen maar blauwe bucassmurfen op stal staan.
Tot nu toe bevalt de deken prima (heb ze al 10 jaar).
Ze blijven bij goed waterdicht en allemaal hebben ze zat aan de smartex rain. De oudste heeft ip geen dek meer op, alleen als het echt enorm giet zoals afgelopen zomer als hij 24/7 op het land staat. Hij heeft de turnout light.
1 Deken heb ik met een tussenstuk verbreed omdat deze echt te smal was geworden. En ook dat gaat prima.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 12:07

ik denk dat ik voor de bucas power turnout all-in-one high neck ga gaan.
maar wat ik nog niet echt goed begrijp is dat het enigste verschil (in mijn ogen) tussen de bucas power turnout all-in-one en de bucas smartex turnout all-in-one dat de power turnout een zonreflecterende buitenstof en een anti-bacteriële voering heeft.
de prijs verschilt wel enorm: bucas power turnout: 228.55
bucas smartex turnout: 147.15 euro

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:11

Ik heb sinds 2 weken een Bucas all in one.
Voor mijn mini shetlander van 80 cm. De eerste dagen is hij behoorlijk stijf, En krijg je de sluitingen moeilijk dicht. Na 2 dagen licht de deken goddelijk, En ademt super, Pony blijft bij weer en wind, Op goeie tempratuur.

Afbeelding
Afbeelding

Nadeel; De deken heeft geen ruim verstelbare borstsluiting, En daardoor was het bij mij, Net aan of net niet, passend. Nu hij is 'ingelopen' kan het wel.

Er zitten ook geen loopsplitten in de dekens, En dat vond ik eerst niet fijn, Maar het hindert totaal niet! Deken is heel sterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:10

Oh wat schattig, ik wist niet dat ze er zo klein waren.
Het ligt helemaal aan de bouw van je paard of de bucas bevalt. Sommigen zweren erbij en anderen zijn er niet over te spreken. Bij de mijne ligt ie als gegoten. Ik heb de 140/190, volgens mij is dat een nieuwe tussen maat, hiervoor kon ik alleen de 145/195 op.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:16

mijn paard paste de Bucas die ik had gekocht helaas niet. Was van voor en bovenop veelste ruim. Horseware dekens passen hem wel goed...en dat zijn ook super dekens. Zou dus wel een ergens bij een winkel in de buurt kopen want dan kan je hem eventueel nog ruilen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 08:17

Mindim schreef:
Oh wat schattig, ik wist niet dat ze er zo klein waren.
Het ligt helemaal aan de bouw van je paard of de bucas bevalt. Sommigen zweren erbij en anderen zijn er niet over te spreken. Bij de mijne ligt ie als gegoten. Ik heb de 140/190, volgens mij is dat een nieuwe tussen maat, hiervoor kon ik alleen de 145/195 op.

Ik had eigenlijk ook 130 nodig, maar die zijn moeilijk te krijgen. De meeste ruitersport zaken hebben 125/168 en dan 135/183. Het is dus de laatste geworden. Nou ja, zijn haar billen tenminste lekker bedekt. Haha!