rijden in deze kou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

rijden in deze kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 18:06

hallo,

ik vroeg me af hoe jullie dat doen met rijden in deze kou.
buiten t feit dat de bak en paden bevroren zijn.
mijn paard heeft een giga wintervacht dus bij 1 pas draf zweet ze normaal al.
en ik ben bang dat ze t te pakken krijgt, zwetend in deze kou.
ze is erg vatbaar omdat ze vorig jaar erge bronchitis had.

wat vinden en doen jullie?

gr. Cherish

bromfiets

Re: rijden in deze kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:08

Ik rij nu even niet...

Mijn verzorgmerrie heeft wat zachte hoeven gekregen van het buitenstaan en het is gewoon zielig om te zien hoe voorzichtig ze door de wei strompelt omdat ze gevoelige voetjes heeft... Eerst die voetjes dus wat harder voordat ik er weer opstap Lachen

westernpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:09

ik rij gewoon lekker buiten; de meeste bermen vallen mee; wel goede 'vlakke' bermen uitzoeken; anders gaan ze snel struikelen> en natuurlijk niet waar het glad is; zeker met ijzers maak je zo een sliding. Wat betreft zweten; mijn haf heeft ook een lekker vachtje, maar in verband met de toch wel gladde bermen doen we rustig aan; dus zweet ze toch niet zo gauw; en natuurlijk goed uitstappen!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:11

Ik doe ook gewoon buitenritjes. Nu ff niet want ik ben nu zelf ziek maar zodra ik weer beter ben gaan we weer lekker de hort op.
De bak is bij ons onbegaanbaar helaas en het weiland is op zich wel redelijk daar lopen ze de hele dag verder op.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:11

kzou niet eens willen rijden in het bak gewoon 15-30 minuten even lekker heen en weer wandelen. Vandaag ook even 15minuten gewandeld op de pad om benen te strekken morgen weer

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:12

Rijden in de bak buiten bij ons kan niet. Dan maar proberen elke dag naar de club te gaan om ze daar te rijden. Vooral 's avonds zie ik er erg tegenop omdat het zo ontzettend koud is, maar ja, een echte ruiter rijdt altijd zeg ik maar Clown Dus gaan we ook altijd wel. Je paardjes moeten toch een beetje in beweging blijven als ze ook niet naar buiten kunnen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:13

Ik ga vanavond gewoon lekker buiten rijden, gewoon op de weg, hesje aan en gaan gewoon int dorp Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:14

Op het asfalt buiten rijd ik wel gewoon ja, buitenritje dus Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:02

Van zweten worden ze niet ziek hoor.

Ik rij gewoon door het bos. Kunnen we eindelijk eens harde ongelijke paden trainen Haha!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:49

Ik heb gister ook gewoon gereden. Was wel erg koud vooral op de terugweg(rij altijd in t bos, ben recreatieruiter).Ik heb t erg rustig aan gedaan, mn haf heeft ook een lekker wollig vachtje. Lekker rustig stapje en een paar kleine stukjes gedraafd. Na t draven lange stukken stappen. Ze zweette niet om dat ik t zo rustig aan deed. En dat vond ze ook wel eens leuk, normaal raced ze ontzettend in t bos. Wou ze nu ook maar mocht niet.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:55

Buitenritje op het asfalt, de paden en bak zijn helaas bevroren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:58

wij hebben even winterstop.
voordeel van dit vriesweer is dat de paarden nu wel weer in de wei kunnen, dus ze zijn genoeg buiten deze dagen... ik zie in het weekend wel weer of de bak dan weer te rijden valt, of dat we naar buiten gaan.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:59

Lenneke_ schreef:
Van zweten worden ze niet ziek hoor.

Ik rij gewoon door het bos. Kunnen we eindelijk eens harde ongelijke paden trainen Haha!

Inderdaad. Gooi de mijne ook altijd bezweet de wei weer op, hij is nog steeds niet ziek? Haha!

Ik rijd gewoon in de bak, deze is gelukkig niet bevroren! Op de vorige stal ging ik heel vaak naar buiten, geen probleem hoor! Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:45

Hier precies hetzelfde probleem, maar ik rijd gewoon, daarna op stal zetten met een deken + halsdeken op en dan gaat het prima!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:07

Wij gaan gewoon naar buiten Lachen
Het zijn wel rustige ritten, aangezien we over het asfalt moeten. Maar goed de paarden zijn er weer even uit en voor 1 ervan is het toch wel belangrijk dat hij nu zijn beweging nog krijgt, aangezien hij last heeft van artrose.
Die atrose heeft, heeft dan ook last van bronchitis en wordt eigenlijk niet bezweet op stal of in de wei gezet. Hij wordt of droog gestapt en als hij nog erg nat is krijgt hij nog even een zweedeken op.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:10

ik rij ook. ga naar de binnebak en rij gewoon buiten op de weg of rustige bosritje.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:12

ik rij met deze kou niet ik ga met komeet wandelen ik rij niet omdat de bak te hard is en buiten tsja daar heb ik geen zin in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:14

ik rij gewoon Lachen goed hebben 2 binnenbakken en paard heeft geen dikke vacht Bloos

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:21

Gewoon buitenritten, maar dan enkel in stap. Nadeel is wel dat de ruiter (ik dus) na een tijdje helemaal verkleumd op het paard zit, omdat je al stappend niet zoveel beweegt natuurlijk Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:26

Ik vind het wel knap dat jullie paarden alleen in stap rijden...
Die van mij wilt toch echt wel sprintjes trekken.
Ik laat hem maar op niet-hobbelige stukken, op de wei breekt hij ook niet z'n nek; vertrouw er dus maar op dat hij ook oplet Haha! . Met een ander paard dat alleen stapt gaat het wel beter, maar collega's zijn in mijn geval niet altijd voorhanden...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:29

Noah wordt best wel opgewonden als hij een groot veld ziet om over te rennen, maar dan hou ik hem gwn in stap Lachen Lekker slenteren vind hij ook best ok, dus hij wordt wel snel terug rustig.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:31

Rijden in de springbak gaat bij ons niet, echt helemaal bevroren.
De dressuurbak is nu echt perfect. Dus ik kan gewoon rijden. Ja

Is alleen lastig, aangezien m'n paard net ingereden is, en zijn bochtenwerk niet perfect is. Huilen van het lachen En de dressuur bak is groter dan een gemiddelde bak, maar galoperen in die bak..dat lukt met dit paard nog niet helemaal. Huilen van het lachen

Edit; Ik moet trouwens wel rijden/longeren, want ze had laatst stil gestaan. En de volgende dag was er niet veel mee te beginnen.
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 21-12-07 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:32

ik rijd gewoon buiten maar ook in een binnenbak. gewoon stappen draven en galopperen, maar hier on het bos zijn de paden niet super hard. ik ga niet bij ons thuis in de bak want die is wel hard

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:25

Ik rij nu ook gewoon met de kou, je word vanzelf wel warm op je paard.
En niet te vergeten jezelf lekker aan te kleden.

Alleen het jammere is nu wel dat ik niet kan trainen in de bak, omdat hier een laagje sneeuw in licht en bevroren is waardoor ze ijsklompen krijgen (helaas).

Morgen gewoon lekker naar het starnd met de paardjes kunnen ze lekker uitwaaien Haha!