Weeral een deken vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Weeral een deken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 12:41

Ik ga die van mij scheren. Nu heeft hij voor de moment een 300 grams staldeken met daarover een 0grams regendeken ( en hij is een echte teddy geworden). Is het genoeg als ik een fleece met hals eronder doe als hij geschoren is of zou ik er best nog een wollen deken bij onder doen?

Dees

Re: Weeral een deken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:42

Scheren is naar mijn bescheiden mening gelijk aan 200 grams deken.
Met enkel een wolletje kom je er niet.
Ik zou zelf een dikke onderdeken onder de 300 grams doen na het scheren.

happyangie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:50

ik zou dam als ie binne staat 400 a 500 grm opdoen
en buiten 550gr

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 13:52

Ik heb thuis nog wollen dekens liggen ( grote van het leger) en had laatst een fleece met hals gekocht. Kan ik er die twee dekens onder doen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:52

Je hebt ook onderdekens van 200 grams of meer die zou ik er onderdoen als je nu gaat scheren terwijl hij al een 300 grams deken opheeft...

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:53

2 jaar geleden ofzo had de pony van me zusje een ontsteking in de schoft, pony was net geschoren. Nagelbijten / Gniffelen mocht geen deken meer op. echt heel zielig! hij moest van de DA ook naar buiten. heel zielig. stalletje helemaal verwarmd gehad Pling

maar ik zou ook een hele dikke deken van ong. 400 gram opdoen! Lachen

happyangie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:02

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:21

Tempus schreef:
Ik heb thuis nog wollen dekens liggen ( grote van het leger) en had laatst een fleece met hals gekocht. Kan ik er die twee dekens onder doen?

Dear lord, dan staat dat arme dier straks met 4 lagen dekens op zijn rug.. wat een gewicht!

Doe jezelf en je paard een lol, koop een setje Rambo's. Eentje waterdicht van 300 gram, en een onderdeken van 200 gram. Weegt minder dan de helft van wollen dekens, veel betere isolatiewaarde en tjong.. er gaat een wereld voor je open kwa pasvorm Haha!

Hoeft niet Rambo te zijn, mag ook Rhino of Amigo, net hoeveel externe krachten er op die deken worden uitgeoefend (Rambo buitenmateriaal is scheurvaster dan bijv Rhino).

Zeker als je gaat klooien met scheren en extra dekens, gaat kwaliteit belangrijk worden.

happyangie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:45

nou elk deken is kapot te krijgen een vriendin van me had ook rambo nou dat heetft een maand geduurt en kapot is ie~!! paard speeld ook en dat is gewoon de natuur!!
Mijn paard hen daslo en hh Ik heb het zeker al een jaar en is Perfect
heb ook nog tatini ook top!!
en ik zal liever voor iets goedkopere gaan als ie speels is want dan zijn de koste toch wat minder
nogmaals zelf niks ervaren hoor met rambo maar een vriendin van me zegt dit|! en ik ga er dan vanuit!
misschien dat het toevallig een fabrieks fout van rambo was dat kan ook nog,
gr angela
Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-12-07 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:50

Oh Angelo, je moet nog leren quoten Haha!

Voor ieder merk deken is een positieve dan wel negatieve ervaring te bedenken. Been there, done that. Ook van HH is wel het een en ander te melden, zo vind ik dat HH dekens dikwijls schuurplekken veroorzaken. Uiteraard is iedere deken stuk te krijgen.

De pasvorm en ligging van de Horseware-lijn is onnavolgbaar. Vaak geimiteerd, nooit geëvenaard.
Of de TS bereid is zover in de buidel te tasten, moet zij zelf bepalen.

Ik heb zelf 2 paarden en die dragen Amigo-dekens. Ik koop ze via http://www.theequestrianstore.com en dat scheelt aanzienlijk in prijs. Goedkoper dan de betere HH Knipoog

happyangie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:05

Dees schreef:
Oh Angelo, je moet nog leren quoten Haha!

Voor ieder merk deken is een positieve dan wel negatieve ervaring te bedenken. Been there, done that. Ook van HH is wel het een en ander te melden, zo vind ik dat HH dekens dikwijls schuurplekken veroorzaken. Uiteraard is iedere deken stuk te krijgen.

De pasvorm en ligging van de Horseware-lijn is onnavolgbaar. Vaak geimiteerd, nooit geëvenaard.
Of de TS bereid is zover in de buidel te tasten, moet zij zelf bepalen.

Ik heb zelf 2 paarden en die dragen Amigo-dekens. Ik koop ze via http://www.theequestrianstore.com en dat scheelt aanzienlijk in prijs. Goedkoper dan de betere HH Knipoog

haha ik zag het Tong uitsteken maar is AngelAAA niej o Tong uitsteken
maar indd wel weer schuurplekken bij hh ik ga ff op die site want jij stuurt checke( heb nu schoft beschermer erop maar dtt is niks) thnx heh

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:43

happyangie schreef:
Dees schreef:

maar indd wel weer schuurplekken bij hh ik ga ff op die site want jij stuurt checke( heb nu schoft beschermer erop maar dtt is niks) thnx heh

Met Dominick dekens heb je gegarandeerd geen schuurplekken meer. Krijg je toch schuurplekken, dan nemen wij de deken gewoon terug.
Met de Duo heb je een combinatie van voor/najaarsdeken en een 380 of 480 grams winterdeken, welke je na scheren of bij extreme kou samen op kunt doen. Pasvorm is perfect, ook bij rollen en rennen.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 14:47

ik heb een onderdeken van 300 grams bijgekocht is dit samen met wat hij al op heeft en eventueel een fleece voldoende?

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:02

Dit lijkt mij ruim voldoende en als je een warme stal hebt misschien zelfs wel te warm. Gewoon uitproberen.