Oke, hier zijn genoeg topics over, maar hier toch maar weer een.
Ik heb een merrie die thuis op Z / ZZ nivo voor de wagen loopt en in januari gaan we M starten. Ze staat 24 buiten (met schuilstal) en heb beschikking over een stal waar ik haar kan op sluiten. Ze heeft het gewoon erg warm op wedstrijd(binnen), maar ook in de training thuis (buiten). Ik merk dat ze met dit vriezende weer een stuk lekkerder in haar vel zit en veel fijner te rijden is.
Ik wil en kan haar nu wel scheren, maar wil niet ieder jaar moeten scheren. Ik scheer wel ieder jaar een strook over de halzen van mijn pony's, maar dat helpt nu niet voldoende.
Ik heb een pony staan die 3 winters helemaal geschoren is (nu al voor het 3e jaar niet), maar daar zit echt 2x zo veel haar op als op mijn andere pony's (echt zo lang dat je het kan vlechten, de manen van een sportpaard zijn er niets bij!).
Krijgen ze altijd meer vacht nadat je ze eenmaal geschoren heb? Of heb ik met deze meneer gewoon pech gehad.
Als je het jaar daarna weer een gewone winter vacht krijg wil ik mijn merrie wel scheren, maar is de kans groot dat je zo'n extreme vacht krijg begin ik er niet aan.