Nu een pony scheren!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Karin

Nu een pony scheren!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 17:31

Ik ken een hele leuke pony.
Ze zijn hem nu helemaal aan het scheren (hoofd benen echt alles)dit is nog nooit gedaan in de 3 jaar tijd dat ik hem nu ken.
Ik vind het een groot risico omdat de winterdeken die ze voor hem heeft kapot is. (Op de kont van de pony is die kapot en is de vulling er gedeeltelijk uit.)
De pony wordt alleen op de woensdag en op Zaterdag intensief gereden.
De pony loop overdag buiten in de paddock van 's morgens 8.30 uur tot 15.30 uur.
Wat vinden jullie hiervan???

Natasjaa

Re: Nu een pony scheren!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:33

Ik ben van mening dat je best mag scheren, maar dan je deken er wel op moet aanpassen, als mijn deken stuk zou zijn geweest, had ik EERST voor een nieuwe gezorgd, en een dikkere ook, omdat die ook gedeeltelijk de vacht moet vervangen natuurlijk, en dan pas t scheerapparaat ter hand genomen Ja

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:36

Ik wil die van mij in januari wss nog gaan scheren.Omdat ze dan wss weer meer bereden gaat worden en ze heeft een mega vacht en zweet heel snel.
Maar ik zorg dan ook eerst voor een goede dikke deken voor ik eraan begin.

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:38

Natasjaa schreef:
Ik ben van mening dat je best mag scheren, maar dan je deken er wel op moet aanpassen, als mijn deken stuk zou zijn geweest, had ik EERST voor een nieuwe gezorgd, en een dikkere ook, omdat die ook gedeeltelijk de vacht moet vervangen natuurlijk, en dan pas t scheerapparaat ter hand genomen Ja

Helemaal mee eens Vingers aflikken

bonma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:39

heb niks tegen scheren maar ik zou dus ook eerst een nieuwe goede en een dikkere deken kopen,zoals hierboven al is gezegt dat de deken de vacht moet vervangen en dat gaat dus niet met een kapotte deken.wie weet koop ze nog een nieuwe deken.