Deken na deken stuk..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Robyn

Deken na deken stuk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 13:55

Mijn paard heeft nu sinds een paar weken al 3 dekens stuk gemaakt.
Bij elke deken is hij precies bij de schoft recht naar achteren ingescheurt. Hoe hij het doet heb ik geen flauw idee van maar op deze manier wordt het wel een hele dure hobby.

Ik ben dus op zoek naar een sterke waterdichte winterdeken tot ongeveer 200 euro.
Wie o wie heel er goede ervaringen met een bepaalde deken? Want ik weet zo onderhand niet meer wat ik erop moet leggen.

Alvast bedankt..

KarinvdM

Re: Deken na deken stuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:56

Horseware, Bucas en WeatherBeeta zijn merken waar ik heel tevreden over ben.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:00

Een van mijn paardjes is ook zon slaper die heb ik een dikke canvas deken op en dit gaat al ruim een jaar goed in de winter dan he.

Misschien is dat een idee.
Groetjes Natasja

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:39

Mijn fjord sloopte vroeger ook altijd m'n dekens en ik heb daarna ook een canvas opgedaan en die heeft hij nooit kunnen slopen. Dat zijn echt hele sterke dekens.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:40

Inderdaad canvas Ja Werkt ook prima bij mijn dekensloper, zelfs zo goed, dat er nu wel een 'normale' deken op kan ook, zonder dat die binnen een paar week sneuvelt.
Heb je enig idee hoe t komt dat die deken juist daar scheurt? Te krap rond de hals misschien?

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:41

bucas!!
ik heb evt nog een canvas dek liggen maat 195
wel iets gaatjes,maar om te proberen......

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:46

Wij hebben ook altijd hele sterke dekens omdat ze anders gewoon binnen een paar weken in reepjes gescheurd worden. Bij het kopen van een nieuwe deken moet je goed op het materiaal letten. Ga sowieso voor een rib-stop stof. En let op de dernier (vaak aangegeven met D) Een deken die minder dan 1200 D heeft zal ik iig laten liggen...

Ik heb nu een hele sterke deken van Harry's Horse (800D x 900D)
Ben ik wel erg tevreden over Lachen Bucas kan ik ook wel aanraden. Ook erg sterk Ja

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:28

bucas! (smartex of power serie)
super fijne dekens, heel sterk en ademen heel erg goed. daarnaast ook zeer goed waterdicht.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:29

Idd Bucas
Mijn paard (die een heuse dekensloper is) heeft het enkel zover gekregen om er een scheurtje in te maken.
Dus Bucas is echt een goed merk! Kostelijk maar ze gaan wel lang mee Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:36

VSW --> SV.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 22:10

Natasjaa schreef:
Inderdaad canvas Ja Werkt ook prima bij mijn dekensloper, zelfs zo goed, dat er nu wel een 'normale' deken op kan ook, zonder dat die binnen een paar week sneuvelt.
Heb je enig idee hoe t komt dat die deken juist daar scheurt? Te krap rond de hals misschien?

Nee ik heb echt geen idee hoe hij het doet. De maat is goed en zit zeker niet te strak. Elke keer is het echt precies in het midden van de schoft (door het bontje heen) naar achteren. Mijn oude paard bleef wel eens ergens achterhangen die had dan zo'n mooie winkelhaak, maar dit heb ik echt nog nooit gezien.
Ik baal er wel van omdat ik nu ook geen maatregelen kan nemen. Ben een beetje angstig om een nieuwe deken van 200+ euro te kopen als die misschien ook maar 2 weken meegaat. Vandaag was het een gloednieuwe Imperial Riding van 600D en 300 grams.

Bobbymp: heel erg lief van je maar ik zou maatje 165/175 nodig hebben.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:51

bij bucas hebben ze scheur vast garantie op de winterdekens.
ze staan er dus voor dat de deken niet stuk kan, en zeker niet verder kan scheuren.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:53

Jaja... In m'n vliegendeken zat ook een scheurtje, maar dat was geen garantie hoor. Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:55

nee dat klopt. maar een vliegendeken heeft ook niet de scheurvast garantie Haha! (lijkt me ook vrij onmogelijk gezien de gebruikte stof....)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:56

Heb ik weer... Zij zijn groot en ik is klein! Huilen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:33

ik ga voor de harry horse upperclass 300 grams en 2520 denier en goede sterke buitenstof,ik had ook steeds het probleem met de dekens had ook steeds een 600 denier die koop ik ook nooit meer,zekers niet als ze met meerdere paarden op de wei staan
de hh upperclass is moeilijk aan te komen is van het oude seizoen maar de maat die jij nodig hebt heeft piaffe ruitersport nog in de aanbieding