Hoeveel gram in voorjaar (geschoren)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Hoeveel gram in voorjaar (geschoren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 17:22

Ik ga mijn pony's in februari of maart laten scheren om weer de training op te kunnen pakken. Ik heb nooit dekens gebruikt en moet dus nu dekens aanschaffen. Ik heb maar budget voor 1 deken per pony. Hoeveel grams moet de deken zijn? Vaak is het weer nog wat onregelmatig in die tijd (het kan vriezen of dooien, zeg maar) Ik dacht zelf aan 200 grams of 150 grams. Hoelang moeten de dekens op? Klopt het dat wanneer de temperatuur boven de 12 graden is, de dekens afkunnen (overdag bijvoorbeeld)

Napie

Re: Hoeveel gram in voorjaar (geschoren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 02:29

Niemand die antwoord heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:28

Als ik jou was (mendurance was het toch?) zou ik een streepmodel scheren. In ieder geval de hals groten deels kaal, een stuk van de buik tussen de voor benen en de flanken. Dit zijn de plekken waarvan ik merk dat ze vrij snel gaan zweten. In maart kan het nog prima gaan vriezen, en op deze manier hoeven ze niet gelijk onder 300 -400 gram te staan. Maar ook als het lekker weer is kun je ze iets makkelijker zonder deken laten staan dan als ze helemaal kaal zijn. (is mijn ervaring dan)
Dan zou ik voor 150/200 gram gaan.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:38

Mm.. wel moeilijk dat je maar budget hebt voor 1 deken anders had je een 100/150 deken kunnen kopen en daarbij dan nog een onderdeken voor het geval dat dat nodig was omdat het te koud was.. dus ik heb eigenlijk geen idee

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 12:04

Ik heb nog wel mijn wolle zweetdekens. Die kan ik er eventueel onder doen.