Scheren van een bange pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VinandoW

Scheren van een bange pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 12:38

Hallo,

Ik heb even een vraagje maar zou kort het verhaal even uitleggen Knipoog

MIjn pony die ik inmiddels 4 jaar heb heeft eerst 2 jaar op een pensionstal gestaan, hier liet ik hem altijd opscheren dus alleen benen, oren enz. De laatste keer dat hun hem hebben opgeschoren is de reden dat ik daar weg ben gegaan. s'Middags uit school ging ik naar mijn kerel toe en haalde hem uit zijn box. Zette hem tussen de touwen toen de eigenaar eraan kwam. Mijn pony stond stijf uit toen de eigenaar eraan kwam lopen, het bleek dus dat mijn pony tijdens het opscheren heeeeel vervelend was geweest (was er zelf dus niet bij) De eigenaar heeft mijn pony zo'n harde schop gegeven dat hij stond te plassen...

1 jaartje geleden wou ik mijn pony scheren omdat het echt een beertje is in de winter en ik rij westrijden, na een half uurtje is hij gewoon echt flink bezweet. De vrouw die hem toen scheerde was heel rustig en had ervaring met bange paarden. Maar had niet verwacht dat mijn pony zoooooo verschrikkelijk bang zou zijn! Hij stond helemaal te shaken was gewoon zielig, de rechter kant was redelijk te doen tot halvewege zijn nek. Linker kant was gewoon niet te doen, je kwam misschien net tot de schoft. Dag erna Sedalin (verdovingmiddel) opgehaald. Hij kwam echt duf uit zijn stal, maar toen we de scheermachine weer aanzette was hij echt weer wakker en hebben we met moeite de hals klaar gekregen....

Nu heb ik een vraag, zou ik hem zelf ook kunnen scheren. Heb ervaring met scheren, hij is echt mijn maatje en vertrouwt me echt in alles! Als ik hem nou Sedalin geef en zelf ga scheren, heb al beetje getest zonder Sedalin met een iets zachtere scheermachine en dat ging goed. Hij stond beetje te blazen maar naar een tijdje werd hij al rustiger...

Hebben jullie hier ook ervaring met bange paarden/pony's?

Trouwens is het ook een idee om net als bij honden een cd met zulke geluiden aan te zetten in de stal? Bij honden doen ze het dan voornamelijk met vuurwerk geluiden.. Als ik dat nou eens doe met scheergeluiden? Tong uitsteken

Alvast bedankt,

Dian Lachen

Nikka

Re: Scheren van een bange pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:44

Ik heb een paard wat als de dood is voor scheren. Werd vroeger altijd platgespoten door de DA. Ik ben begonnen met alleen de machine aanzetten (legde app. op de grond en ging hem poetsen)en toen hij daar niet echt meer op reageerde op de huid gelegd. En toen hij daar niet meer op reageerde een gemakkelijke plaats gaan scheren. Ik scheer hem in delen verspreid over meerdere dagen. De moeilijkste delen het laatst.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 14:40

Oke! Zoiets heb ik dus ook gedaan beetje poetsen en dan steeds stukje hoger met het zachtere scheerapparaat..

Maar heb zelf geen scheerapparaat dus moet er eentje huren Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:25

Ik doe het nu voor de tweede keer zo en het gaat nu eigenlijk best heel goed. Vorige keer heb ik de benen en het hoofd laten zitten en nu heb ik het lijf af in 2 keer en heb gisteren een groot gedeelte van het hoofd en 2 benen gedaan. het is wel handig als je dan ook een opscheermachine hebt voor de moeilijke hoekjes, Moser heeft een goedkoop model wat heel erg stil is.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:58

VSW-->SV