dekenbeschermer/paardenBH ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

dekenbeschermer/paardenBH ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 08:15

Mijn paard heeft 2 jaar in een gewone box gestaan, en nooit last gehad van deken plekken. Nu staat hij in een inloopstal (of in een gigantisch weiland) en krijgt hij een kale plek op zijn schoft. Het zijn dezelfde dekens, deze liggen goed.

De dekens trekken niet strak, de schuurplek ontstaat doordat hij dag en nacht aan de wandel is, en de deken daardoor langs zijn schoft schuurt. Er zit een bontje bij de schoft op de deken, deken met uitgesneden schoft is geen optie (als hij dan buiten in de regen gaat staan loopt het water naar binnen) en de deken sluit hoog (voor de schoft).

We blijven er natuurlijk niet op wachten tot het ietwat kale plekje pijn gaat doen. Ik zit er dus aan te denken om zo'n borst/schoft/schouder beschermer te kopen. Vooraf komen er 2 scenario's in mijn hoofd. 1; de deken schuurt nu inderdaad niet meer, want deze gaat langs de gladde stof. 2; de deken trekt aan de voorkant helemaal strak richting achter, doordat deze leuke gladde stof hem naar achter dirigeert.

En passen die dingen een beetje? Dat ze niet strak zitten bij de randen en waar ze moeten beschermen los. (is paard (en bh) afhankelijk, maar toch)

Alvast bedankt!

Miss_Petit

Re: dekenbeschermer/paardenBH ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:23

Ik heb wel goede ervaringen met borstbeschermers Lachen

Alleen vraag ik mij 2 dingen af:
* hebben de dekens loopsplitten?
* is je paard, door het vele bewegen nu niet breder geworden?

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:28

Ik heb ook goede ervaringen met een borstbeschermer, je moet alleen wel een grote maat nemen zodat hij niet in je paards huis gaat snijden. Voorderest vind ik het hele handige dingen!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:30

Mijn vorige paard kreeg rare open plekken van die borstbeschermer, vooral op de schoft, en bij de boeg...
Ik heb toen een andere beter passende deken gekocht en toen was het goed.

Voor mij niet weer zo`n ding

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:35

Heb er een gehad en die deed eigenlijk niks. Een goed passende deken, van een ander merk, werkte beter.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 08:40

De dekens hebben loopsplitten, vrij ruime ook. Zit ruim zat, ook met lopen. Hij had er eerder ook geen last van met deze dekens, pas nu hij 24/7 kan bewegen. (kale plekje begint te komen na 2 maanden deken dragen)
En hij is wel voller geworden, maar niet zozeer bij zijn voorhand, die was al redelijk zo, meer bij zijn midden en achterhand. Heb niet het idee dat dat effect heeft op hoe de deken past.
Het kan niet anders dan dat het door de beweging van de deken komt. De deken sluit voor de schoft.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 08:49

Dit vond ik voor op stal altijd erg fijne dekens, maar ben zoiets nog niet 100% waterdicht tegengekomen.
Afbeelding
Waar deze deken sluit, sluit mijn deken overigens ook. (alleen is de drukverdeling natuurlijk wel anders)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:24

De schoft kun je niet beschermen met een borstbeschermer de naam zegt het al, die is voor de borst en schouder te beschermen.
Je deken zakt iets achter de schoft en trekt zich vast tegen de schoft ik heb dit probleem een keer gehad met mijn pony.
Er was niks te zien tot er een bult op die plek ontstond en toen had ze door de contineu druk een abses gekregen.
Een deken die een hoge hals heeft of zoiets als de highliner van hh daar heb je dit probleem niet mee.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:52

Ik heb alleen slechte ervaringen met die dingen, ze gingen dan juist op andere plekken schuren/ irriteren.

Mijn tip is gewoon een goede outdoor deken kopen die wel echt goed past. Dan mogen ze gewoon niet gaan schuren. Wel/ geen loopsplitten heb ik nog nooit verschil in gemerkt. Vaak staan die loopsplitten constant open, zoals je ook op dit voorbeeldplaatje ziet. Verder kan ik nog vertellen dat ik dus helemaal geen goede ervaring met bovenstaande deken heb. ook niet bij een paard wat 23 uur per dag in de box stond en dus bijna niet bewoog met zo'n deken Lachen

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 18:30

kasparonda schreef:
De schoft kun je niet beschermen met een borstbeschermer de naam zegt het al, die is voor de borst en schouder te beschermen.
Je deken zakt iets achter de schoft en trekt zich vast tegen de schoft ik heb dit probleem een keer gehad met mijn pony.
Er was niks te zien tot er een bult op die plek ontstond en toen had ze door de contineu druk een abses gekregen.
Een deken die een hoge hals heeft of zoiets als de highliner van hh daar heb je dit probleem niet mee.

Ik snap wat je bedoelt, dit zie je vaak, maar het is hier niet het geval dat de deken straktrekt of afknelt. Het heeft 2 maanden geduurt voordat er een klein kaal plekje ontstond, veroorzaakt doordat de deken wat beweegt.

Oh, die HH highliner dingen heb ik voor in de box wel goede ervaringen mee, maar doet er verder niet toe. Knipoog Op zich is het halve halsje wel fijn om schoftproblemen tegen te gaan, maar zo'n modelletje waterdicht ben ik nog niet tegen gekomen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:34

Nee dat klopt.
Daar moeten we gauw patent op aanvragen want die hebben ze nog niet uitgevonden in waterdicht versie volgens mij.

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:43

Misschien is de Dominick Airtop iets voor je. Deze sluit ook wat hoger. Pasvorm is perfect. Mocht je toch schuurplekken op borst of schoft krijgen, dan nemen wij de deken terug. Kijk eens op onze site voor meer info: http://www.limpia.nl.

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:45

Limpia schreef:
Misschien is de Dominick Airtop iets voor je. Deze sluit ook wat hoger. Pasvorm is perfect. Mocht je toch schuurplekken op borst of schoft krijgen, dan nemen wij de deken terug. Kijk eens op onze site voor meer info: http://www.limpia.nl.

PS De Airtop is een ideale deken voor paarden die 24/7 buiten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:47

VSW --> SV.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 20:11

Bedankt!