paard 2 keer scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxx88

paard 2 keer scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 20:07

ik heb mijn paard begin november geschoren maar zijn haar is al serieus terug gegroeid (dit is de eerste keer dat het zo snel groeit).
hij staat onder 2 dikke winterdekens (ik schat 300 à 350 gram elk).
nu zou ik hem graag nog eens sheren, ik heb hem de vorige keer verdoofd met een hele tube tranquigel (dus voor 320 kilo) en dan was hij echt heel rustig (ideaal Knipoog ).
maar nu is mijn vraag ofdat het geen kwaad kan dat ik hem 2 keer op een jaar verdoof (ik ga hem nu weer een volledige tube tranquigel geven). echt gezond zal het toch niet zijn ?

deess

Re: paard 2 keer scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:11

hoi! ik zou even je dierenarts bellen over het gebruik van die gel, maar zou ook nu proberen met wat minder als een hele tube te geven. de vorige keer was hij heeel rustig, hij kent het nu dus al een beetje en dan zou ik steeds minder verdoving geven.als je paard zoo snel weer heel veel vacht heeft, denk ik dat hij het een beetje te koud heeft gehad..daarom gauw weer vacht gekweekt!dit keer beter nog inpakken zou ik doen..succes groetjes deess

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:20

ik heb dus hetzelfde probleem, volgende week wordt ie weer geschoren.
Ik heb het dan wel halverwege oktober gedaan.
Alleen omdat die van mij de 1e keer te vroeg uit de verdoving kwam (gesedeerd door DA), moest ik de dag er naar hem weer doen (dus 2x dgn achter elkaar is hij verdoofd).

Dus deze keer doen we een goede verdoving zodat we in 1 keer klaar zijn.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:20

Zijn jullie paarden dan zo onrustig met het scheren?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:52

Die van mij kan je niet eens met een scheerappartaat in de buurt komen.
Pasta en praam werken niet dan maar sederen voor de veiligheid van het paard en de scheerder.

xEmkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:12

mijn pony is heel braaf met scheren. Terwijl ze echt een mieperd is Tong uitsteken

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:13

MSQuincyTE schreef:
Zijn jullie paarden dan zo onrustig met het scheren?

Nou idd
Mijn paard staat echt stil, vind het wel prima. Alleen benen kan ik niet doen maar die hoeven ook niet Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:18

Ik kan mijn paard gewoon los laten staan als ik haar scheer

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:21

Hier het zelfde probleem. Paard is begin van de maand geschoren. Dik ingepakt met onderdeken en nu begint het haar alweer te groeien. Helaas was ze zo lastig zelfs met verdoving dat ik erg baal. Een 2e keer scheren durf ik geen eens Huilen Ook was het scheren erg duur 50 euro voor het scheren en 40 euro voor de verdoving (later nog koriting gehad omdat hoofd en benen niet meer lukte).

Op stal zijn er meerdere die dit hebben volgens mij verwachten de paarden een strenge droge winter Nagelbijten / Gniffelen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:00

De vacht van een paard groeid zo wie zo hard als je ze hebt geschoren

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:14

die van mij is 6 weken terug geschoren en zit ook al weer in ze haren. vorig geen last van gehad. gelukkig kan ik me paard zonder problemen scheren ook ze benen. je hoord van veel mensen dat hun paarden weer zo dik in hun haren zitten mischien het weer?? ik zeer me paard voor de kerst nog een keer dan worden de dagen ook weer langer.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:06

Dit is ook het 1e jaar dat ik mijn paard wel moest scheren. Binnen 5 minuten stond het schuim tussen de billen etc. Hele lange haren terwijl ze toch al een tijd onder een dek stond. Aangezien ik vaak na mijn werk in de avond moet rijden (kan ze ook niet stil zetten in de winter ivm kissing spines) en dan geen 2 a 3 uur kan wachten tot ze droog onder de deken weg kan zetten... Baal er wel van want zo is het hele nut weer weg en durf ze toch geen 2e keer meer te doen maar ja.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 12:14

het is al de 4de keer dat ik mijn paard geschoren heb, bijna altijd met verdoving, hij is er echt heel bang van en het is leuker voor hem en mij als hij lekker rustig staat.
vroeger liet ik hem scheren (1 keer zonder verdoving) en het ging vrij goed maar dan hield ik hem wel vast en kalmeerde hem maar ik kan hem moeilijk vasthouden en scheren tegelijk hé Knipoog
en het is de 1e keer dat zijn haar zo snel groeit (hoewel hij dikkere dekens aanheeft dan andere jaren) volgens mij komt het gewoon omdat ik hem iets te vroeg heb geschoren.

bedankt voor de reacties

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:55

het is erg logisch dat het haar groeit je mag zelfs blij zijn, is een gezond teken