kan ik me paard scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1988

kan ik me paard scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 22:27

hoi ik heb een vraagje.
ik wil graag me paard scheren ,maar ik vraag me af of het wel slim is .want overdag staan ze vaak met een deken op buiten. als ik aan het rijden ben zit ze te zweten en droogt ze moeilijk op, en duurt het lang voor ze droog is dus mijn vraag is zal ik haar scheren of niet laat graag uw reactie achter dank je .

sjanien

Re: kan ik me paard scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:28

Waarom twijfel je? Je zegt wel waarom je het wel zult doen maar niet waarom niet?

chantal1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 22:40

chantal1988 schreef:
hoi ik heb een vraagje.
ik wil graag me paard scheren ,maar ik vraag me af of het wel slim is .want overdag staan ze vaak met een deken op buiten. als ik aan het rijden ben zit ze te zweten en droogt ze moeilijk op, en duurt het lang voor ze droog is dus mijn vraag is zal ik haar scheren of niet laat graag uw reactie achter dank je .
ben bang dat het te overbodig is en dat ze dan mischien kouw krijgt

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:55

Er zijn veel mensen die hun paard scheren en gewoon overdag in de wei doen. Ik zou dan na het scheren wel een extra deken op doen. Ik heb vorig jaar mijn tinker ook geschoren en daarna een extra deken. En gewoon elke dag in de wei wat voor een weer het ook is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:31

Misschien gedeeltelijk scheren?

ChileyMirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:04

Ik twijfel er niet aan of ik mijn paard zou gaan scheren, maar ik weet niet of het niet al te laat is..
Kan het nog steeds? Je paard nu nog scheren?

En in jouw geval zou ik het ook gewoon doen hoor. Zo snel hebben paarden het niet koud in Nederland, gewoon een extra deken op inderdaad. De eerste paar dagen nadat je je paard geschoren hebt moet je het gewoon een beetje in de gaten houden hoe warm of koud je paard het heeft. Komt vast wel goed hoor.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:26

Je kunt je paard nu nog wel scheren, maar dan inderdaad kijken of hij het met een extra deken nog warm genoeg heeft.