Wij hebben onze Fjord begin oktober geschoren. Toen had ze echt al een hele dikke vacht... Nu is er al weer heel veel bijgegroeid, dus we zullen nog een keer moeten scheren. Maar wanneer zou de beste tijd zijn...? Zoals het nu is kunnen we nog ff, maar er moet niet meer bijkomen. We zaten zelf te denken aan eind november/begin december...
als je vindt dat er nu al teveel haar op zit scheer je gewoon nog een keer. rond januari kan je altijd nog een keer scheren.
maar staat je paard wel warm genoeg? ze gaan namelijk haren aanmaken als ze het koud hebben. het kan dus zijn dat je geen dik genoege dekens op hebt liggen
Ik heb altijd geleerd dat je in januari beter niet meer kan scheren omdat dan de zomervacht al aangemaakt wordt... En ze staat nu onder een 370grams; lijkt me genoeg. Ze voelt ook gewoon warm aan.
Ik heb eind september geschoren (beetje vroeg maar ik zou een fotoshoot hebben met dat paard) daarna eind oktober. Als het nodig is begin december voor de laatste keer. Daarna scheer ik niet meer omdat ik bang ben dat ze anders problemen krijgt met haar nieuwe vacht.