Mijn paard is geschoren en heeft een 370 gram deken op. Ze voelt hier niet echt warm onder, maar ook niet koud, gewoon lauw. Zou ik al met een onderdeken kunnen beginnen? Maar dan heb ik straks als het gaat vriezen niets meer erbij. Wat denken jullie?
Ik zou even wachten tot het 's nachts ook weer kouder wordt. Het is nu eigenlijk nog vrij warm. Midden december ofzo.. of gewoon als het vriest 's nachts.
mijn pony is geschoren en staat in een open containerstal en overdag buiten en heeft een 200 gr HH met halve hals op. ik was vanavond ff bij haar langs geweest en ze was goed warm eronder. dus mijn pony krijgt voorlopig een 200gr en als het echt koud word een Rambo 300 gr op meer niet.
ik rij ook in een buitenbak en anders klijkt mij het verschil ook erg groot van deken naar bloot.
dus volgens mij moet jouw deken zeker nu warm zat zijn.
Als hij het koud heeft moet je er een extra deken opleggen! dan kun je beter er een deken bij halen zodat je voor de vorst wel nog een er bij kan doen. Mijn geschoren paard staat onder 500 grams en ze doet het daar prima mee
Hoi, lauw lijkt me wel goed. Het ligt er ook aan wat voor dekens je hebt voor de rest van de winter of wat je van plan bent te kopen. Ik zou nooit meer dan twee dekens opdoen en als je nu alleen nog maar een onderdeken hebt, dan zou ik die pas opdoen als het overdag zeker onder de 10 en 's nachts vriest. Maar als je nog een dikkere deken hebt, dan zou je nu al wel kunnen wisselen. Het hangt er ookvanaf of je paard het koud heeft. Lauw is vrij subjectief natuurlijk.
een pagony ultra (3e jaar dat ze m op heeft 2x gewassen dus geen volle 550 grams meer voor mijn gevoel) buiten draagt ze een pagony onderdeken 350 grams en een IR regendeken van 200 grams