ongevoerde regendeken nat van binnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

ongevoerde regendeken nat van binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-07 00:07

ik heb een nieuwe ongevoerde regendeken van br die normaal goed waterdicht is,maar na een hele dag regen is die van binnen wat nat,deze deken ligt over de staldeken heen,dus droogt ook minder gauw natuurlijk,leg ik de deken zo op mijn paard is die niet nat Vork is dit normaal na een lange dag regen,volgens een meisje bij ons op stal is dit normaal,als het de hele dag regent,dan houdt geneen deken het..ben benieuwd gr emaartje Knipoog

naiade

Re: ongevoerde regendeken nat van binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:11

ook ik heb er last van ...
met verschillende dekens / merken
bij de ruitersport zaak werd mij verteld dat ik de touwtjes achter strakker moet doen, ivm wind en regen die er onder gaat ivm kont in de wind ... ga het proberen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-07 00:15

naiade schreef:
bij de ruitersport zaak werd mij verteld dat ik de touwtjes achter strakker moet doen, ivm wind en regen die er onder gaat ivm kont in de wind ... ga het proberen

welke merk deken heb jij dan? ik de br

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:11

De deken kan ook klam worden aan de binnenkant he! Vooral als je er nog een deken onder hebt ademt het toch iets minder, waardoor het wat vochtig kan worden bij dit soort klamme regenachtige dagen. Ik heb dat ook dat ik dan mijn deken er droog af haal, maar dat ie bij het drogen klam wordt aan de binnenkant.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:14

Heb je de deken laten wassen??
Veel dekens zijn niet meer waterdicht na wassen, Veel wasserettes wassen met chemisch spul waardoor de dekens niet meer waterdicht zijn. Eigenlijk moeten deze wasserettes de dekens weer na behandelen met speciaal spul, vaak word dit niet gedaan en daardoor zijn de dekens niet meer waterdicht.
Ik was mijn dekens nooit en heb nog nooit last van doorlekken gehad.

Een andere mogelijkheid kan zijn dat de deken niet goed ademend is en het paard eronder zweet of klam is en dat het niet wegkan waardoor de deken dus ook nat is aan de binnekant.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 03-11-07 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:15

is het niet condens, dus vocht van binnenuit? Dat de deken niet goed genoeg ademt, maar dus wél goed waterdicht is?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:46

Als het de hele dag regent wordt zo'n deken helemaal nat dat wil zeggen dat de porien waardoor het normaal moet ademen ook verzadigd zijn door het water met als gevolg dat de deken niet meer ademt en dus vochtig wordt eronder.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:50

Inderdaad grote kans dat je deken klam wordt van binnenuit. Het weer is weer een suk zachter geworden, waardoor het met name overdag best warm is. Doordat de deken nat is, ademt die ook minder.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 12:16

erleyne schreef:
Inderdaad grote kans dat je deken klam wordt van binnenuit. Het weer is weer een suk zachter geworden, waardoor het met name overdag best warm is. Doordat de deken nat is, ademt die ook minder.

oke denk inderdaad dat dat het is,want het is inderdaad best warm overdag...hou het gewoon in de gaten want met kouder weer heb ik het geloof ik nog niet gehad..gr emaartje Knipoog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:40

Het kan idd een paar oorzaken hebben

- waterafstotend ipv waterdicht waardoor wat regen wordt tegengehouden, maar een fikse bui niet meer
- wel waterdicht, maar tegelijkertijd een regenjas effect en dus idd vocht aan de onderzijde van de deken. Dan is deze of te warm of ademd niet goed.
- gewassen en de waterdichte laag is beschadigd.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 23:46

sjakie schreef:
Het kan idd een paar oorzaken hebben

- waterafstotend ipv waterdicht waardoor wat regen wordt tegengehouden, maar een fikse bui niet meer
- wel waterdicht, maar tegelijkertijd een regenjas effect en dus idd vocht aan de onderzijde van de deken. Dan is deze of te warm of ademd niet goed.
- gewassen en de waterdichte laag is beschadigd.

ik denk inderdaad de 2de die je omschrijft wel goed waterdicht regenjas effect,en moeilijker ademt omdat ik er een staldeken onder heb,ligt die zo op mijn paard is de regendeken wel droog van binnen..gr emaartje Cool

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 08:55

Komt de winterdeken ergens onder de regendeken vandaan?

Dat probleem had ik altijd. De onderdeken werd nat, het vocht trok in door de deken naar boven waardoor het onder de regendeken nat werd.

Nu heb ik een gevoerde regendeken gekocht en is het hele probleem over.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:46

Emaartje schreef:
naiade schreef:

welke merk deken heb jij dan? ik de br

zowel mijn bucas als mijn harry horse hebben het
heb nu net een nieuwe global voor de fjord maar nog niet geregend dus afwachten hoe dit het doet...

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:09

die van mijn bijrijdpaard is ook niet waterdicht kwam ik achter.
Na een hele dag regenen was zij ook nat.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:11

wij hebben een deken die nog nooit nat geweest is van binnen
waterdicht en ademend.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:41

Heb ik ook last van. Maar een regenpak wat je zelf aan hebt en je staat de hele dag in de regen word ook klam aan de binnenkant.
Ik denk ook dat het komt omdat er toch wind onderdoor waait die vochtig is en daardoor de deken ook sneller klam word aan de binnenkant.