Halsdeken -> manen sterven af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Halsdeken -> manen sterven af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 13:53

Ik heb mijn paard 's winters een halsdeken op omdat hij anders een stukje teddyberenvacht krijgt en dát kunnen we natuurlijk niet hebben Vork.

Toen ik afgelopen voorjaar de halsdeken afdeed, viel het onderste deel van zijn manen helemaal uit. Nou heeft hij al hele kwetsbare manen omdat hij 's zomers schuurt, dus dat ze er toen meteen al af waren was erg jammer.

Is er een manier om hem een halsdeken op te doen (of in ieder geval dun in het haar te houden op zijn hals) waarbij ik niet bang hoef te zijn voor afstervende/uitvallende manen volgend voorjaar?

Lenneke_

Re: Halsdeken -> manen sterven af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:26

Sommige paarden hebben het, andere niet.
Die van mij helaas ook en de manen zijn, na 3 jaar, nog steeds niet terug.

Dus ik doe gewoon geen hals deken meer op

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:27

Ik heb 2 jaar geleden een halsdeken op gehad, manen een heel deel weg. Dit jaar doe ik hem alleen op als ze de wei in gaat, hoop dat dat beter gaat (ze is geschoren).

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:27

Volgens mij kan je er niks aan doen, ik heb ook wel een deken met hals maar de hals heb ik er maar af gehaald, ze heeft hele lange manen en die mag ze van mij nog wel even houden. Nagelbijten / Gniffelen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:33

Anouar z'n hals wordt volgende week geschoren. Degene die hem gaat scheren zei dat ik onder de manenkam beter een rand van zo'n 8 tot 10 cm niet kan scheren. Dat stuk wordt het eerst nat in de regen.
Hij staat dag en nacht buiten en ik wil dus geen deken met hals, dus dit lijkt me een mooie oplossing

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:35

Hier heb ik ook last van bij mijn paard.
Ze is geschoren en staat overdag buiten. Ik heb nu een regendeken met hals die ze alleen op krijgt als het slecht weer is. Dit kan zijn met regen, maar ook met vrieskou of wind.