naar strand met geschoren paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pokoloco

naar strand met geschoren paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 21:39

Ik heb mijn haflinger afgelopen weekend helemaal kaal geschoren, hij heeft dan ook een 300 grams winterdeken met halve hals op. Hij staat overdag in de wei en dan heeft hij er een 0 grams waterdichte deken overheen voor het geval dat het gaat regenen. Ik werk n.l. overdag dus dan kan ik hem niet binnenzetten. Als ik buiten rij dan rij ik met een 300 grams uitrijdeken, als ik binnenrij dan stap ik alleen in en uit met deze deken. Nu wil ik a.s. zondag met een tocht meedoen op het strand volgens Piet Paulusma gaat het zondag regenen. Wat zal ik nu doen? Ik wil heel graag meedoen maar ik ben bang dat het te koud voor hem is met regen en wind enzo! Zou het te koud voor hem zijn? Ik wil absoluut niet dat hij ziek wordt want dat is het me niet waard.

simongek

Re: naar strand met geschoren paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:29

Dat is wel lastig ja. Ik heb een waterdichtje uitrijdeken die ik op kan doen.

Als je een deken van wol of fleece heb dan krijgt hij het alleen maar koud
als die deken nat regent.

als je langs het strand gewoon lekker in beweging bent is het niet zo erg maar
stappen met een net geschoren paard zou ik persoonlijk niet doen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:30

Leg je toch een uitrijdeken over zn achterhand? Gewoon meenemen, aan de kust is het vaak een paar graden warmer dus dan voel je vanzelf of je het nodig hebt of niet.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:57

Gewoon een uitrijdeken meenemen, en over zijn achterhad, wat Apple zegt. Als hij nat is, moet je m niets stilzetten! (maar dat wist je vast al! Knipoog )

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:59

Uitrijdeken aan en een lekkere woillen deken klaar leggen bij het eindpunt.
En dannatuurlijk weer goed inpakken.

Zodat je paard het niet koud krijgt.

Wist je trouwens dat een trillend paard het niet koud heeft, maar zich juist opwarmt?

Veelplezier!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:24

Als de temp. niet zo erg laag is en jullie stappen niet alleen de hele weg kun je best zonder uitrijdeken rijden, en dan inderdaad als je terugkomt gelijk een dekentje erop.
Als je toch met een uitrijdeken wilt rijden zou ik kiezen voor een dunne waterdichte voor regenachtig weer...

Veerle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:17

Dat denk ik ook, hou em maar gewoon in beweging en dan aan het eindpunt een lekker warme wollen deken en dan komt het wel goed.. Heb zelf ook altijd iedere winter mijn haflinger geschoren en die stond dan ook onder 300 grams deken, en dan in en uitstappen met een deken erover.. maar dan ging ik wel gewoon op buitenrit zonder deken, mijn haf is nooit ziek geweest!
Dus ik denk dat het wel goed komt, geniet gewoon van je strandrit!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:10

Uitrijdeken op en sperriempje meenemen. Na het opwarmen even stoppen, deken oprollen en vastzetten met sperriempje. Weer losmaken als je weer rsutig gaat rijden/ uitstapt.

Dit doe ik altijd als het erg koud (< 5 graden) of guur weer is.