Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

_maaike_D schreef:ik heb op school geleerd dat je tot eind november mag scheren.
als je later gaat scheren kan het voorkomen dat je paard bij de overgang naar zomervacht kaal wordt...
heb dit overigens nog nooit gezien.
ik ga deze week scheren, de manegebeesten

loulou schreef:_maaike_D schreef:ik heb op school geleerd dat je tot eind november mag scheren.
als je later gaat scheren kan het voorkomen dat je paard bij de overgang naar zomervacht kaal wordt...
heb dit overigens nog nooit gezien.
ik ga deze week scheren, de manegebeesten
ik geloof daar niet in. mijn fjord schoor ik zowel zomer als winter. die is echt nooit kaal geworden en kwam ook gewoon in de zomervacht.
heb regelmatig paarden pas in december geschoren, geen probleem.
in de zomer ook een ijslander geschoren omdat die niet in de zomervacht kwam...ook geen probleem
scheren kun je dus altijd.
mijn paard is trouwens vorige week geschoren. meeste mensen willen hun paard nu ongeveer geschoren hebben. heb het nu namelijk hardstikke druk met aanvragen
als je hem vroeg scheert is de kans natuurlijk wel groter dat je hem twee keer moet scheren. afhankelijk van hoe hard je paard zijn winterjas weer laat groeien. maar dat verschilt dus echt per paard.

daantjuhhh schreef:Nou zou zijn hoofd en benen er iig wel aan laten zitten , anders kun je niet meer rijden
Ik heb de benen wel geschoren en het hoofd alleen tot het bakstuk.