Mijn oude paard heeft de Bucas Smartex medium op. Komt overeen met 370 gram vulling geloof ik.
Ze heeft hem dag en nacht op. Hiervoor had ze een ongevoerde regendeken op.
De deken ademt erg goed, dus dat scheelt. Maar in de nacht is het hier min2 en overdag 10 graden met een koude snijdende wind. Ze heeft geen zweetplekken aan de binnenkant van de deken en ook haar hals heeft geen patroon van opgedroogd zweet. Mijn paard doet het dus goed zonder a die tussendekens. Wordt het lager dan min 5, krijgt ze er in de nacht ook nog een onderdeken onder.
Ik heb nou eenmaal niet de tijd een paar keer per dag heen te gaan en dekens te wisselen. Deze deken kan zowel binnen als buiten en is waterdicht, ideaal ding en paardje is blij en daar was het om te doen.
Ik had ook voor elke temperatuur een deken, ik had op een gegeven moment 6 dekens liggen voor 1 paard. En constant de weersbericheten in de gaten houden, ik werd er gek van. Nu heb ik een deken kan vrij grote temp. verschillen aan zonder dat het paard daar last van heeft, door de ademende werking. Lang leve bucas dan maar weer.