Wat voor deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Wat voor deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 08:27

Ik heb een NRPS/arabiertje die voor ik haar had 7 jaar zonder deken heeft gestaan. Ik zou haar eigenlijk ook zonder deken laten staan, maar bij ons op stal blijft het licht altijd wel aan tot 9 uur, waardoor ze mischien toch minder wintervacht gaat krijgen. Hoeveel grams kan ik haar het beste opdoen in de winter?
Omdat het nu al koud is staat ze nu 's nachts met een fleece dekentje op en overdag zonder deken.. Knipoog

Lise81

Re: Wat voor deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:18

Als ze gewend is zonder deken te staan en je wilt haar het liefst zonder dekens laten staan, moet je ook geen deken op doen.
Ook al blijft het licht aan, denk dat ze wel genoeg vacht ontwikkeld om zich warm te houden. Wanneer je daarbij een deken op doet iig niet.

Wil je toch aan denkens beginnen, dan zou ik een 100 g op doen wanneer het onder de 10 graden komt en tot die tijd buitenzetten onder een ongevoerde regendeken. Maar als ze binnen staat is dat soms te warm wanneer ze al veel haar heeft ontwikkeld. Zeker als ze 7 jaar gewend is zonder deken, zou ik niet te veel beginnen met pamperen, behalve als je haar kort in de vacht wilt houden natuurlijk.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:20

ik zou haar geen deken om doen dan hoor als ze 7 jaar zonder heeft gestaan waarom dan een deken?
ze krijgt toch wel de wintervacht dan hoor

King8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:10

ik zou wel een deken op leggen. Niet zo'n hele zware maar misschien 150 gram of zo. Maar als ze het te warm heeft en zweet dan moet je de deken af doen.