Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dame_blanche schreef:Wat denken jullie?
Waarom ik het liever niet wil doen :
* paard is nooit eerder geschoren en hij word al panisch als je zijn manen gaat trekken. Alleen ik mag zijn oren aanraken. Dus ik vermoed dat hij verdoofd zal moeten worden...
Scheren vind ik wel wat anders dan manen trekken, scheren doet hem geen pijn. Je zou hem natuurlijk een pasta kunnen geven of nog een praam gebruiken.
* Ik vrees dat hij echt té fris gaat worden en datk hem niet meer de baas kan
Meestal zijn ze maar een paar dagen extra fris, je kan hem dan iets terugzetten op de brok en meer hooi voeren.
* Ik heb ook geen enkel idee hoe het dan werkt met dekens en dergelijke : nu heeft hij er n 250gr van HH opliggen in de stal en in de weide een ongevoerd regendeken van HH. ( vanaf november gaat hij ook niet meer op de weide).
Ligt een beetje aan het paard maar je zou er nog wel een dikke 300 grams deken bij moeten hebben. Die van mn zusje heeft nu een 150 grams op en is geschoren maar is lekker warm onder de deken.
Graag wat nuttige tips!!

dame_blanche schreef:Misschien dan zijn kop niet scheren?
Je kan ook alleen zn kaken scheren en de rest niet.
Ik had gedacht aan een jachtmodel.
Kan ook
Die pasta : kan je die bij de ruitersportzaak ook kopen?
Ja, kost 12 euro ongeveer.
Momenteel ligt er een HH highliner deken van 220gram op en hij staat dik in het haar. Ik heb ook nog een HH higliner van 550 grams thuis liggen.
Misschien een zweetdekentje onder mijn 220 grams deken leggen als hij op stal staat?
Of is dat nog niet genoeg?
Zweetdeken zou ik er niet onder doen, gaat vaak scheren. 220gram is nu nog wel voldoende als hij s nachts op stal staat.