strepen na het scheren en buik scheren?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

strepen na het scheren en buik scheren?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 17:23

Ik heb het weekend mijn paard geschoren maar heb twee probleempjes:

Er zitten best wat strepen op; de messen waren wel scherp dus ik weet niet goed hoe dit komt en de grote vraag is, hoe lang duurt dit en zijn er nog manieren om het weg te krijgen?

Verder vindt mijn paard het helemaal niet leuk om onder zijn buik geschoren te worden en dan met name achteraan an bij zijn lies (waar je het dus nog wel ziet zitten) Hij gaat dan met zn benen lopen zwaaien en die zijn erg lang!! Iemand een idee?

Uppojono

Re: strepen na het scheren en buik scheren?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:25

Zorg dat er iemand bij je is, die aan dezelfde kant als waar je aan het scheren bent, zijn voorhoefje optilt.. Hij kan niet goed schoppen met z'n achterbeen da..

Ik kan natuurlijk niet beoordeen hoe erg de strepen zijn, amar meestal trekken ze naar een paar dagen al wel wat weg..

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:27

Heb vandaag toevallig ook m'n verzorgpaard geschoren. Voor de buik kan je inderdaad het beste een been optillen en de strepen trekken na een dag of 2 gewoon weg (normaal gesproken wel)

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 17:37

Dat been optillen had ik wel aan gedacht, maar het is een groot (1m80) en sterk paard en ik denk dat hij lekker toch dat achterbeen optilt met als gevolg dat degene die zijn voorbeen vastheeft zijn rug breekt... Boos!

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:41

Ik heb het vandaag ook moeten doen bij m'n paard van 1.72 (been optillen) het is inderdaad zwaar en het is niet zeker dat ie z'n achterbeen niet optilt. Maar als het voor diegene die z'n been vastheeft te zwaar is kan hij ernaast gaan zitten op een poetskoffer ofzo of doe telkens een klein stukje.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:56

Glover schreef:
Ik heb het vandaag ook moeten doen bij m'n paard van 1.72 (been optillen) het is inderdaad zwaar en het is niet zeker dat ie z'n achterbeen niet optilt. Maar als het voor diegene die z'n been vastheeft te zwaar is kan hij ernaast gaan zitten op een poetskoffer ofzo of doe telkens een klein stukje .

Nooit gaan zitten bij een paard waarvan je denkt dat hij uit kan halen! Ik heb het een keer gezien, en geloof me, je bent niet op tijd uit z'n buurt!
Ik heb zelf geen ervaring met scheren, maar op stal leggen ze vaak een strobaal schuin tussen de voor- en achterbenen. Het paard kan dan niet naar voor of opzij slaan.