Paard hollere rug, welke deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Paard hollere rug, welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 13:40

Mijn E-Pony heeft een nogal holle rug, ik had voor hem een HKM deken aangeschaft, maar deze ligt op hem dus echt niet mooi. Wie weet er wellicht regendekens en winterdekens die misschien voorgevormd zijn ofzo? Iets wat waarschijnlijk wel mooi op hem ligt?
Heb niet zoveel zin om eerst vanalles te gaan proberen, dus misschien hebben jullie tips/ervaringen voor me?

elizahbep

Re: Paard hollere rug, welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:47

ik zou het niet weten, maar misschien zou je het met iemand van de paarden winkel, bij jou in de buurt kunnen over leggen?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:49

Waterdichte dekens zitten op geen een paard mooi als je een staldeken gewend bent.
Deze mogen geen naden hebben dus lopen gewoon rechtdoor.

Van staldeken heb ik een hele fijne van lamicell, deze heeft er een hele fijne rug in zitten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 21:12

asjemenou schreef:
Waterdichte dekens zitten op geen een paard mooi als je een staldeken gewend bent.
Deze mogen geen naden hebben dus lopen gewoon rechtdoor.

Van staldeken heb ik een hele fijne van lamicell, deze heeft er een hele fijne rug in zitten.

Uiteraard ligt een staldeken anders dan een outdoordeken, ben dan ook gewoon outdoordekens gewend, wellicht lag het dan toch gewoon aan de combi pony en deken en niet zozeer aan de hollere rug dat het niet mooi lag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:13

Dominick dekens hebben een mooie rugvorm, ook de waterdichte.
Maar of ze op een paard met een echte holle rug helemaal aansluiten durf ik niet te zeggen.

Ik had wel op mijn vorige stal een stalgenootje met een Fries met een holle rug die ook Dominick dekens had en op dat paard lagen ze prima.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:52

Waterdichte dekens liggen inderdaad nooit echt passend. Ik vind zelf BR goed staan/passen bij mijn overbouwde paard met hoge schoft.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:19

wat maakt het uit of het deken mooi is?
Het lijkt mij veel belangrijker of het functioneel is en het deken nergens op het paard knelt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:35

Ik vind Harry's Horse Highliners altijd wel erg mooi op mijn paard liggen, sluiten mooi en hoog op de hals (geen snijdende randen bij de schoft), en geen schuurplekken op de schouders.
Verder gebruik ik ook dekens van Lamicell (het Quartermodel) en sheets en winterdekens van BigD (ook Quartermodel).

Regendekens heb ik ook van Harry's Horse. Formaat hobbezak, maar wat boeit dat? Als hij maar regendicht is...

Ook al wil je niet zoeken, het blijft toch een kwestie van passen op je eigen paard. Wat bij mijn paarden mooi ligt hoeft dat bij die van jouw nog niet te doen.

ubertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:21

Er zijn bedrijven die dekens precies op maat maken voor je paard misschien is dat een optie.
Alleen als je een deken wilt die aansluit op de rug van jou paard heb je wel kans dat ie ergens anders gaat trekken.
Mooi ach....als het maar functioneel is toch.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:28

ivm de smalle nek zou ik een hogere nek deken aanraden ..
wterdichte dekens zijn allemaal recht van boven
Knipoog