Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Kan je maar 1 advies geven en dat is, kijk es op paardnatuurlijk.nl, onder kennis, daar staat het uitgebreid beschreven over de (on)zin van dekens , het gaat er niet zo aan toe als bij mensen en zeker bij shetten moet je niet gaan overdrijven qua dekens, die hebben de beste deken op hun vel zitten.....
Citaat:Mijn paard zweet op stal niet onder haar waterdichte deken. Wel is mijn ervaring dat regendekens 'doorslaan' bij hele erge regenval. Dan wissel ik op stal de regendeken voor een staldeken. Anders staan ze de hele nacht onder een klamme deken. Maar ip kan je pony zo'n dekentje gewoon dag en nacht, binnen en buiten op. Heeft onze welsh ook!
Citaat:Hier kan een eindeloze discussie over ontstaan en dat is absoluut niet de bedoeling van dit topic. Dat Spikey onder een deken komt is een feit, omdat het verschil tussen binnen en buiten zometeen te groot is en ik niet iedere keer een natte pony op stal wil hebben (regen of zweet maakt niet uit) die constant moet opdrogen.
Jammergenoeg heb je blijkbaar niet gelezen hoe de werking van haar is bij paarden, al gooi je er 3 dekens op, ieder zijn meug, maar als je zo begaan ben met je pony, neem je toch i.i.g de moeite om je erin te verdiepen..........
En of dit een discussie wordt of is, is niet aan jou, dan moet je geen advies vragen.
Wees juist blij dat mensen met je meedenken en je wijzer willen maken, wordt je vast niet slechter van.
nikki160287 schreef:Een goed merk deken ademt goed. Ook als de deken zeiknat is als de paarden op stal komen moet de deken gewoon opdrogen zonder naar binnen te slaan. Door de warmte van het paard en de ademende deken verdampt het water op de buitenlaag van de deken.
Een regendeken als staldeken kan prima! Heb ik altijd gehad. Je moet alleen wel een goede ademende deken hebben.
Er zit een ongevoerde regendeken, zodat hij het niet te warm krijgt. Wel gooi ik elke dag de deken een tijdje af zodat de huid eve goed kan luchten en de deken ook
shera schreef:nikki160287 schreef:Een goed merk deken ademt goed. Ook als de deken zeiknat is als de paarden op stal komen moet de deken gewoon opdrogen zonder naar binnen te slaan. Door de warmte van het paard en de ademende deken verdampt het water op de buitenlaag van de deken.
Een regendeken als staldeken kan prima! Heb ik altijd gehad. Je moet alleen wel een goede ademende deken hebben.
Mag ik vragen welk merk regendeken jij hebt? Ik heb twee verschillende op mijn paard en op de pony. Als het een hele dag geregend heeft blijven
beide echter niet helemaal droog. Vooral op de kont lekken de dekens door.