Ik kwam ergens tegen dat een paard/pony niet in stal met een fleece-deken om mag blijven staan? Nu staan ze bij mij beide dag en nacht al onder een fleece-deken. Is dit slecht?
Waarom zou je paarden/ponys niet dag en nacht onder een fleece laten staan?
Ik heb mijn paard zelf alleen na het rijden en na het afspuiten met een fleecedeken op staan.. maar zou niet weten waarom het niet altijd zou kunnen.. in de winter als het erg koud is doe ik ook nog wel eens een fleecedeken onder de winterdeken.. en daar staat ze dan ook gewoon dag en nacht mee..
Als je een fleecedeken opdoet na het rijden trekt het zweet erin. Hierdoor wordt de fleecedeken nat en als het een beetje frisje is dan kan het paard behoorlijk verkouden worden. Want hij heeft dan een nat deken op dus vandaar dat je beter niet te lang een fleecedeken op kan laten.
Fleece is nit zo sterk en dus gauw kapot als ie scheef hangt en ze gaan er op staan bijvoorbeeld.
Maar ja een gewoon deken kan ook kapot gaan en als hij daar op gaat staan scheurt hij niet. Wat mij juist weer gevaarlijker lijkt Ik weet het in ieder geval niet. Heb er nog nooit iemand over gehoord. Was maar gewoon een gedachte
Ik had dit dus ook altijd geleerd.. Waarom weet ik niet? Maar ik wilde van de winter toch echt een fleece onder mijn winterdeken doen. Kan dit gewoon (als hij daarvoor niet gezweet heeft)?
Somebitch, let dan wel op dat het een deken met kwaliteit is, gewone fleecedekens zakten bij mij altijd af, (denk daarbij aan om de nek etc.) En iig een deken met buiksingels,bilkoorden of hoe heet dat. enzo.
Ik heb m ook om. Dit omdat het een oplossing is omdat mijn dekens naar de wasserij/stomerij zijn. Heb er ook een singelband om, dit omdat ik geen buikkoorden heb en anders blijft het niet liggen.