wanneer na het rijden de deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fennaa

wanneer na het rijden de deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 13:22

Ik vroeg me af wanneer jullie na het rijden de deken op doen. Gister was mijn pony aardig bezweet,
maar moet ik dan gelijk na het rijden de deken opdoen, of pas na een kwartiertje ofzo?
Hij heeft nu gewoon een tussendeken op, dus een regendeken met een klein beetje vulling. Knipoog

Santosww

Re: wanneer na het rijden de deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:23

ik zou hem eerste een zweetdekentje op doen enzodra hij een beetje uitgezweet is en droog is zou ik de gewone deken op doen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:26

als ze bezweet zijn dan leg ik altijd even het zweetdekentje erop tot ze droog is (meestal half uurtje) en dan pas de deken.

Odessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:52

Ik zou er ook eerst een zweetdeken op doen tot ze een beetje opgedroogd is. Regendekens zijn vaak niet ademend waardoor het zweet en de warmte niet goed weg kan.

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:55

Eerst zweetdeken (fleecedekentje) en als ie droog is deken erop.

Als je meteen deken doet wordt ie helemaal nat, en hierdoor je paard verkouden
Als je niks opdoet verdampt het zweet heel snel, paard koelt af en kan ook verkouden worden

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:57

Ik heb zondag wedstrijd en wil na het wassen een zweet deken opdoen maar wordt die dan heelemaal nat? want wil de deken daarna even goed laten drogen en die verder de nacht oplaten zodat ze goed schoon blijft ,maar waneer moet ik die deken er dan opdoen?

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:04

Maureenn schreef:
Ik heb zondag wedstrijd en wil na het wassen een zweet deken opdoen maar wordt die dan heelemaal nat? want wil de deken daarna even goed laten drogen en die verder de nacht oplaten zodat ze goed schoon blijft ,maar waneer moet ik die deken er dan opdoen?

Snap het niet helemaal, je wast em eerst, daarna zweetdeken tot ie droog is, dan deken laten drogen, en dan er weer op?? Dat zou i.p. wel kunnen maar ik weet niet of ie normaal gesproken een winterdeken opheeft want dan zou ie het wel koud kunnen krijgen als ie niks op heeft als je je zweetdeken moet laten drogen. Misschien kun je dan beter een ander dekentje opdoen als ie droog is

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:21

Ja dat bedoelde ik ja. nee ze heeft nu nog geen winterdeken op (die ik heb is 400/500 grams dus voor nu nog veel tewarm en anders heeft ze als het echt koud is geen warmte meer van) en verder heb ik eigelijjk geen dekentje die eropkan Bloos