Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Saskiaatje schreef:Wat geeft het eigenlijk als hij gaat zweten?Oké, maar ik wil niet dat hij teveel vacht aanmaakt, want dan gaat hij zo zweten onder het rijden. Moet ik dan als het echt koud wordt in 1x z'n winterdeken opgooien of zal ik nu z'n zomerdeken al opgooien? Hij verhaart nu namelijk wel heel veel..
Tinkerloos schreef:Saskiaatje schreef:Wat geeft het eigenlijk als hij gaat zweten?Oké, maar ik wil niet dat hij teveel vacht aanmaakt, want dan gaat hij zo zweten onder het rijden. Moet ik dan als het echt koud wordt in 1x z'n winterdeken opgooien of zal ik nu z'n zomerdeken al opgooien? Hij verhaart nu namelijk wel heel veel..
Vind je dat niet mooi staan,zo'n natte vacht,of heb je maar 1 uur om te rijden en niet om droog te stappen?
Of heeft je paard moeilijkheden met de gezondheid,zoals kortademig zijn,hijgen enz.. waardoor het beter is als je je paard scheert of zeer kort in de vacht houdt?
Zweten doen ze ook als ze kort in het haar staan,of geschoren zijn,alleen zie je daar niks of weinig van,en het paard blijft niet lang nat na het rijden.
Duhelo schreef:in mijn geval heb ik enkel de voormiddag om te rijden, of savonds na men werk (na 19 uur)
als ik in de voormiddag rij, en men paard is heel bezweet, heb ik simpelweg niet de mogelijkheid om 4 of 6 uur met zweetdekens aan de slag te gaan.
Daarnaast: door de wintervacht raakt paardlief vlugger oververhit en buiten adem, waardoor ik minder lang en minder effectief kan trainen.
Dus daarom een dekentje op dit jaar om de vacht kort te houden = minder oververhitting = minder zweten = minder lang aanklooien met zweetdekends