wel of geen denken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leontientje

wel of geen denken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 17:20

ik heb een haflinger van 2.5 jaar,

nu is mijn probleem,

ik zit te twijfelen of ik hem een deken op zal doen, de winter komt eraan en ik ga wel beginnen met het beleren van hem.
In de winter met een dikke vacht en het zweten van het werk... dan zal ik met zweetdekens moeten gaan werken..maar misshien is hem onder een 200grams alvast zetten beter/makkelijker..

wat denken jullie?

Odessie

Re: wel of geen denken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:58

200 grams vind ik voor nu nog vrij veel, het is overdag vaak nog best wel warm. Mischien is het een idee om te beginnen met een 0-grams regendekentje of een zomerdeken.
Ligt er trouwens wel aan of ze buiten staat of op stal..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:08

Ik snap niet goed waarom je dat zou doen..? Hij is 2.5, dat is dus nog tot in maart/april voordat hij er drie is. Tegen dan beginnen die winterharen al wel deftig te minderen hoor.

En dan nog, als je met een winterdeken begint, ga je zoiezo ook met zweetdekens moeten werken.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:33

2,5 jaar is veel te vroeg om je Haflinger te gaan beleren. Lekker een jaartje wachten, en geen deken opdoen, is mijn advies Knipoog Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:41

Dabo schreef:
2,5 jaar is veel te vroeg om je Haflinger te gaan beleren. Lekker een jaartje wachten, en geen deken opdoen, is mijn advies Knipoog Haha!

En de mijne Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:43

Ik heb zelf een paardje wat nu 3 1/2 is en nu net pas beleerd wordt.Geen stijl joh dat je hem al wil gaan beleren.Waarom moet het allemaal zo snel?
Dus geen deken op lekker de opfok in en volgend jaar pas wat mee gaan doen.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:56

ik zou hem niet gaan beleren, en ook geen deken op doen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:59

niet gaan beleren, wij hebben er eentje op stal gehad die het wel ging doen, zeer eigenwijs, ze si ook weggegaan en heeft hem zadelmak laten maken mbv kluisters hoe verzin je het! Ze vond hem wel groot genoeg, dat paard krijgt gegarandeerd rugproblemen, zo'n jong beest heeft al zijn energie nodig om te groeien. Sommige mensen, pfff, gewoon lekker wachten tot volgende zomer Haha!