Regendeken: Global??? Of is Rambo beter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Regendeken: Global??? Of is Rambo beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 15:36

Hoi, heb vandaag een ongevoerde Global-regendeken gehaald bij winkel, en als het ding niet goed ligt heeft ze nog een Rambo liggen, gevoerd.

Ze heeft gezegd dat Global door dezelfde fabriek wordt gemaakt als Bucas en Rambo in Ierland.

Mijn Bucas van mijn vorige paard is helaas te groot maar een heel fijne deken, echter wel veel duurder.

Vandaar deze deken.

Iemand ervaring?

Alvast bedankt! Knipoog

nitouche

Re: Regendeken: Global??? Of is Rambo beter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:00

Global zijn op zich prettige dekens en vrij stevig. Ik heb er nu ook een op liggen.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:03

Rambo is een stuk duurder als bucas, dus ik denk dat je de amigo bedoeld de goedkopere versie van hetzelfde merk.

Maar global vind ik niks. Slechte pasvorm en blijven niet goed recht liggen. Ze trekken heel erg op de borst. Ik heb nu een rambo en die ligt fantastisch, trekt nergens en blijft kaarsrecht liggen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 22:04

Hey bedankt!

heb de Global gepast maar baal, want hij ligt overal goed behalve aand e voorkant, alsof het ding daar lager is en veel wijder.
Dan had hij wel een erg brede borst moeten hebben!
Toch nog maar ff kijken voor de Rambo..

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:07

Ik heb geen ervaring met Global, maar dat is gewoon het huismerk van de Hypo-keten, lijkt me sterk dat die dekens in dezelfde fabriek worden gemaakt als de dekens van Rambo of Bucas. daarvoor is het prijsverschil bovendien ook net even te groot.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 22:09

Nou, deze ongevoerde deken van Global was 85 euro en die rambo, 200 grams gevoerd, was 105/. Dat verschil valt me dus nog wel wat mee. het is alleen zo dat ik vind dat het nog veels te warm is voor gevoerde dekens.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:12

Dan heb je die van Amigo bedoelt lijkt mij. Wat pasvorm betreft is die nagenoeg hetzelfde als de Rambo en Rhino, alleen de stof is van mindere kwaliteit.

Global is het huismerk van Hypo keten, net als Pagony van Divoza een huismerk is. Ze zijn gekoper, maar daar is de kwaliteit ook naar. Pasvorm heb ik nog nooit goed gezien bij de Global dekens, liggen vaak achter de schoft te hangen met alle gevolgen van dien.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 22:15

Oke, thanks!
Dan klinkt Rambo toch beter.. Bucas vind ik sowieso beter maar Rambo schijnt ook wel oke te wezen..

Ik vroeg me al af of mijn Arabier een te smal borstje had.. Bloos

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:21

detour schreef:
Ze heeft gezegd dat Global door dezelfde fabriek wordt gemaakt als Bucas en Rambo in Ierland.

Hahaha, die heeft een rijke fantasie Haha!

Bucas en Rambo worden niet in de zelfde fabriek gemaakt.. om over Global nog maar te spreken, dat spul komt volgens mij ergens uit China ofzo...

Bucas en Rambo (Rhino/Amigo) verkopen een deugdelijk product. Daar kan je je geld prima aan uitgeven.

Een Global koop je als je even niet veel te besteden hebt. Spul gaat nooit lang mee en heeft geen goede pasvorm.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 22:33

Oke, thanks, dan ben ik dus genaaid. Gelukkig kan ik ruilen en voor die 20 euro en hopelijk een betere pasvorm komt het vast wel goed!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 08:49

Global is helemaal niks, heb er vorig jaar 1 gehad. Paard zijn schoft helemaal open en na 1 week ook een grote scheur erin. Ik heb nu een rhino en die ligt veel beter. Over waterdichtheid weet ik niks van de global want na amper 1 week kon ie bij mij al in de prullenbak.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:05

Dees schreef:
Hahaha, die heeft een rijke fantasie Haha!

Dat dacht ik ook al haha Knipoog

Er zit een erg groot verschil in kwaliteit tussen de Global dekens en de Horeware dekens. Het materiaal van Global is van veel mindere kwaliteit en daarnaast hebben de dekens ook nog eens een beroerde pasvorm.... Ik vind het persoonlijk echt waardeloos spul... Absoluut voor de Horseware deken gaan dus Knipoog

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:01

detour schreef:
Oke, thanks!
Dan klinkt Rambo toch beter.. Bucas vind ik sowieso beter maar Rambo schijnt ook wel oke te wezen..

Ik vroeg me al af of mijn Arabier een te smal borstje had.. Bloos

Het is de amigo die je bedoeld nogmaals. Wel handig om te vermelden. Horseware heeft 3 types: De amigo (goedkoopste), de rhino en de rambo (de duurste).

Het verschil zit hem met name in de stof. Rambo dekens zijn gemaalkt van bastillic nylon (net als bucas) en de andere 2 varianten niet. Rhino is dan weer wat steviger als de amigo.

Ze hebben vind ik alledrie een goede pasvorm.

Rambo en de power serie van de Bucas dekens zijn de beste dekens qua materiaal. Persoonlijk ben ik meer weg van de ligging van de Rambo's

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:38

haha, uit dezelfde fabriek komen ze geen van drie (Global uit China/Taiwan ergens, lage lonen, vaak kinderarbeid Boos! en slechte kwaliteit. Bucas en Rambo beide uit Ierland, maar ander fabrieken en wel beide zeer goede kwaliteit, waar je dan ook voor betaalt).

Ik zou altijd voor een duurdere doorsparen, als dat kan. Global is slecht qua pasvorm (inderdaad, gaan achter de schoft hangen met alle gevolgen vandien) en de kwaliteit is doorgaans zeer matig.

Ze gaan bij Hypo echt voor de snelle winst, vind ik. Ook is mijn ervaring dat er slecht met klachten wordt omgegaan. Ik zou 'm dus NU ruilen, nu je 'm niet gebruikt hebt, i.p.v. te wachten tot hij (ws. snel) stuk is, en dan te gaan reclameren.

succes! Lachen

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:41

Ik zou altijd gaan voor een Rambo, Rhino of Amigo. Global ligt beroerd en is snel versleten.
Ik heb pas in de aanbieding bij Divoza een Amigo ongevoerde regendeken gekocht voor 49,-
Absoluut veel waar voor m'n geld dus.