Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik denk trouwens dat er ergere dingen met 2,5 jarigen gedaan worden dan af en toe een dekentje opleggen

Bluem schreef:Euh, ik zou het echt niet zonder bilriemen doen. Als ze er aan trekt of mee gaat liggen kan de deken wel is behoorlijk scheef gaan hangen, met alle gevolgen vandien.
Ik heb persoonlijk meer problemen gezien met dekens die scheef gaan hangen dan paarden die niet tegen de bilriemen kunnen. Aldewereld schreef:Graag geen commentaar over waarom ik mijn 2-jarige nu een deken op doe of niet, dat moet ik zelf weten. En daarnaast graag mijn beginpost lezenIk denk trouwens dat er ergere dingen met 2,5 jarigen gedaan worden dan af en toe een dekentje opleggen
![]()
Zat er zelf aan te denken om eens te beginnen met 's avonds een (lichte) winterdeken opleggen en haar daar een nachtje mee te laten staan. Uiteraard zonder bilriemen etc, daar laat ik haar pas aan wennen als ze de deken en het opleggen helemaal kent.
Om en om een nachtje met de deken op en af. Hebben mensen nog meer tips etc? Denk dat het ook een kwestie is van gewoon doen...

Mindim schreef:Wat kent jou paard al?
zodat ik er direct bij ben als er iets mocht gebeuren. Ik wil haar af en toe eens de deken opdoen voor de gewenning, ze zal er zeker niet mee op blijven lopen - integendeel - ze staat hier ook gewoon buiten in de regen en gaat straks als het echt kouder wordt ' s nachts op stal.
Vooral de smid en de DA zijn daar erg blij mee.Aldewereld schreef:Graag geen commentaar over waarom ik mijn 2-jarige nu een deken op doe of niet, dat moet ik zelf weten. En daarnaast graag mijn beginpost lezenIk denk trouwens dat er ergere dingen met 2,5 jarigen gedaan worden dan af en toe een dekentje opleggen
![]()
Zat er zelf aan te denken om eens te beginnen met 's avonds een (lichte) winterdeken opleggen en haar daar een nachtje mee te laten staan. Uiteraard zonder bilriemen etc, daar laat ik haar pas aan wennen als ze de deken en het opleggen helemaal kent.
Om en om een nachtje met de deken op en af. Hebben mensen nog meer tips etc? Denk dat het ook een kwestie is van gewoon doen...