Regenrot, deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Regenrot, deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 08:07

M'n shet is een beetje dik en heeft daardoor een kuiltje op d'r rug zegmaar. Als het heeft geregend blijft d'r rug echt heel lang nat. De haren staan dan alle kanten op.
Ik ben bang voor regenrot, dus dacht ik dat het misschien verstandig is om een regendekentje op te doen als het echt lang regent.
Zou dit een goed idee zijn?
Ze staat dag en nacht buiten heeft helaas geen schuilstal (alleen bomen)

Vonnie84

Re: Regenrot, deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:09

Dat zou een idee kunnen zijn, mits:
- De deken 100% waterdicht is. Zelfs bij langdurige en harde regen (dat zijn niet veel dekens).
- Je de deken er ook af en toe af haalt (maar ik neem aan dat je dat wel doet).

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:34

Je zou het kunnen doen voor de dagen dat het erg lang blijft regenen. Het grootste deel van het jaar kan dan gewoon zonder deken. De dagen dat er veel regen voorspelt is, de regendeken erop, en verder lekker zonder. Als je met Anouar bezig bent, en het is toevallig even droog, zou je de deken er ook af kunnen laten. Hoe minder de deken op, hoe fijner voor de paarden in de meeste gevallen.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:36

Het is een goed plan op regenrot te voorkomen want dat is niet zo'n pretje... Als het op een dag echt 90% kans op regen is dan zal ik gewoon de deken erop gooien, zelfs shetlanders Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 21:19

Een buitje is niet erg, dan droogt ze daarna wel weer.
Maar het gaat echt om de dagen dat het bijna aan een stuk door regent.

Bedankt voor jullie reacties. Dan ga ik het gewoon zo doen

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:22

Laatst had een shet bij ons regenschurft (is neem ik aan hetzelfde toch?) en ik vond het eigenlijk niet heel ernstig/hardnekkig, na 2 weken was het al helemaal weg en we hebben daar echt niet veel voor hoeven doen. Ik zou dus persoonlijk het risico nemen, je weet helemaal niet of ze het krijgt en een dekentje is ook niet alles. Maargoed je moet natuurlijk doen wat jou het beste lijkt, je kan altijd nog alleen de ernstige dagen een dekentje op doen.

edit: zie net dat je er al uit bent Haha!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:27

Mijn shet heeft bij hele erge regen ook een regendeken op en ze vind het heerlijk! Ze heeft ook een hekel aan regen en staat ook op stal bij noodweer