Natte neus ?? wat te doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Natte neus ?? wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:06

Hallo,

Ten eerste weet ik niet of dit hier goed vermeld staat, zou anders iemand even willen temmen..

Nu mijn zegje, mijn pony heeft heel erg last van een natte lopende neus hij is niet verkouden ( hoest en niest niet ) en heeft pas zijn inenting gehad en deze ook altijd netjes op tijd gehad..
Nu heeft hij dus gewoon 2 wondjes aan beide neusgaten ( net als de mens kan krijgen schrale plekken ) en smeer ik gewoon in met uierzalf zodat er geen vocht meer kan intrekken.. maar hoe kan ik die lopende neus nou verkomen ?? het blijft maar lopen als ik het net 1 minuut geleden droog heb gemaakt en schoon komt er al weer een watervalletje aan.. zo gaan de wondjes nooit weg of over..

Iemand hier ook last van ? nou ja je pony of paard Tong uitsteken

RRteam

Re: Natte neus ?? wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:40

Ik zal even de dierenarts vragen want hij kan wel verkouden zijn
en voor ons is het moeilijk om via pc te zeggen wat je tegen kunt doen

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 20:06

Ik had al van mijn stal eigenaresse gehoord dat het een reactie kan zijn op de inenting.. gelukkig worden de wondjes dag met dag beter de korstjes zijn er igg helemaal van af.. maar hij heeft altijd wel redelijk last van loopneuzen.. alleen de laatste was het een beetje erg..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:35

kan idd heel goed een reactie op de enting zijn! Er loopt bij de naturals een topic over enten, misschien nuttig om daar eens te gaan kijken!