Scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 18:40

Ik rij sinds maart mijn fjord intensief(min 4 per week, max 7x) dressuur. Hij heeft sowieso een deken op. Maar als ik nu met hem aan het rijden ben, is hij al erg snel heel erg bezweet. Hij heeft sowieso een deken op, want ik wilde eigenlijk kijken of hij met een deken op een minder dikke vacht zou krijgen. Het is een fjord dus heel erg dikke vacht in de winter. Maar nu begint hij dus een erg dikke vacht te krijgen..

Wat ik me nu afvraag is of het slim is om hem te scheren, en zoja, welk model, en hoeveel grams deken moet er dan op?

gootje12

Re: Scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:09

Als je veel rijdt,zou ik je fjord zeker scheren.Ik hou altijd rekening met de temperatuur wat de dekens betreft.Het is wel zo ,dat als je een te dunne deken oplegt,je fjord al snel weer dik in het haar zal zitten.
Ik scheer elk jaar een heleboel paarden voor mensen die dat zelf niet kunnen,dus als je wilt kan ik je wel helpen.Alleen zou ik nog even wachten tot zeker oktober,anders kan je zo weer beginnen.PB maar als je hulp nodig hebt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:09

Na overleg weer open Knipoog

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 14:16

Oke bedankt Tanja!
Opzich rij ik wel veel.. Oke ik kijk anders wel hoe hij ongeveer in Oktober is qua vacht, en dan beslis ik of ik hem wil scheren ja of nee.
Ik heb nu 2 dekens, een winterdeken-> 200 grams
en een onder/stal deken -> 250 grams.
Die onderdeken kan dus ook onder de winterdeken dus dan bij elkaar 450 gram, is dat genoeg?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:22

Je moet altijd kijken hoe koud het is en aan de hand daarvan beslissen ,of je pony er een deken bij moet hebben of niet.