Scheerapparaat, wat raden jullie aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Scheerapparaat, wat raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 15:18

Hey!

Ik ben op zoek naar een scheerapparaat.. Dit omdat Prom altijd een gigantisch dikke vacht krijgt en hier ook last van heeft..
Ik kan hem huren bij Divoza maar dit kost 30 euro per dag en zo'n halve tank benzine.. totaal dus ook wel aardig wat. Ik heb even zitten rekenen en kom dan uit dat ik met 3 jaar de machine er uit zou hebben..

Voordeel van altijd bij ed hand hebben is dan nog niet meegerekend natuurlijk, maar ook de extra messen zijn niet meegerekend..

Bij goed invetten en schoonmaken, hoe vaak heb je dan extra messen nodig?

Welk scheerapparaat raden jullie mij aan, waar moetik op letten?
Ik wil eigenlijk niet meer dan 300 euro kwijt

Anoniem

Re: Scheerapparaat, wat raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:20

Ik ben zelf erg tevreden over de easculap
Geen idee wat hij momenteel kost.
Messen zijn makkelijk te slijpen en blijkbaar makkelijk onderdelen aan te krijgen, maar dat laatste heb ik nog niet nodig gehad Lachen

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 15:22

Dus die messen kun je zelf bij laten slijpen? Wat zijn daar ongeveer de kosten van (lijkt me iig goedkoper dan nieuwe messen kopen) Hoe vaak moet jij ze bij laten slijpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:23

na een keer of 6 laten slijpen
ligt er ook aan of je paard zuiver is met scheren...

pfff, wat koste dat ook alweer...geen idee meer..laatse paar jaar niet meer geschoren, dus vergeten.
Iig wel een heel stuk goedkoper dan nieuwe messen Ja

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 15:27

Super, bedankt Haha!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:04

Ik heb een Liscop, heel fijn ding! Messen kan je bij Divoza laten slijpen voor 7,50 per set Ja (kan ook verstuurd worden)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 09:41

OW dat valt me heel erg mee! Ondertussen heb ik een scheerapparaat besteld!
Een Cantara (volgensmij Tong uitsteken)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:29

Ik heb een heiniger progress scheerapparaat. Koste 2 jaar terug 270 euro.
Slijpen kost idd rond de 6 a 8 euro. Ik was de mesjes wel een 14 dagen kwijt als ik me goed herinner. Gewoon inleveren bij de ruitersportzaak waar je een apparaat gekocht hebt.
Een extra set messen is wel een aanrader. Stel dat je messen toch bot zijn geworden dan hoef je niet met een half afgemaakte klus op stijl en sprong een paar messen te regelen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 09:08

Hier zat ik inderdaad ook aan te denken Sjakie!

Nog even een ander vraagje, hoe onderhoud je zo'n apparaat nou het beste? Het zal er vast wel op staan maar waarschijnlijk in het duits en dat is niet mijn beste taal Knipoog

Waar moet je olien, hoe vaak enz enz..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:49

Waar je moet olien staat meestal op een plaatje bij de beschrijving. Dat spreekt voor zich. Mijn ervaring is wel echt veel oliën. Je kunt het heel goed horen aan het geluid van de messen. Verder tijdens het scheren regelmatig wat haren van de messen verwijderen en vooral als je klaar bent het apparaat heel goed schoonmaken.
Zorg dat de messen goed gesteld zijn. Een schoon paard voorkomt dat de mesjes eerder bot worden.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:01

Deze heb ik:

Scheermachine Liscop (art.no.: 60568)
Sterke professionele tondeuse met 350 watt motor. Thermisch beveiligd. Goede handligging. Door het unieke luchtdoorvoersysteem in de scheerkop worden de messen goed bekoeld en worden de haren voor de machine uit geblazen. Makkelijk verwisselbare messen en filter. Geleverd in kunststof koffer. 1 jaar garantie.
€ 329.95

Afbeelding

Ik ben er erg tefreden mee Haha!

Ik heb mijn scheeraparaat vorig jaar gekocht, en er 2 keer mee geschoren (paard helemaal)
mijn paard is altijd erg schoon, wanneer zou ik ongeveer mijn messen moeten laten slijpen?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:06

je merkt het vanzelf als je je messen moet laten slijpen, dan gaat het scheren gewoon veel zwaarder.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 17:36

Inmiddels is Prom geschoren en ik ben echt supertevreden over het apparaat Haha! Scheert érg fijn.. het ziet er ook heel wat netter uit dan vorig jaar met een oudere machine..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:45

Jeetje... ik scheer wel 10 tot 15 paarden met mijn Liscop....mits ze schoon zijn !!!
EEn paard met zand kan je messen in 10 minuutjes bot hebben !!!Alles valt en staat met schone dieren. Vieze paarden scheer ik dan ook niet!
Ik zeg van tevoren dat ze de dag ervoor gewassen moeten zijn of niet naar buiten mogen... anders scheer ik ze niet.

Zelf heb ik een Liscop, al 12 jaar , en nog steeds goed met extra messen.En een Heiniger, 2 jaar oud ookmet extra messen.
Dan nog 2 opscheermachines...
Ik loop geen risico dat ik met een half geschoren dier kom te staan bij een klant....

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:05

Ik heb een pedigree scheermachine, de voorganger van de Liscop. Ik ga er morgen voor het eerst mee scheren, de messen die erop zitten zijn dezelfde als die van de liscop Vork.
Heb hem niet nieuw gekocht dus ben erg benieuwd hoe hij scheert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:12

Niet naar buiten is voor mij geen optie. En waar de paarden eerst stonden wassen ook niet. Dan poetste ik ze heel goed en meer kon ik er dan niet van maken Lachen

Maar het is idd zo, hui zuiverder hoe beter, maar die mogelijkheid heeft niet iedereen Lachen

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:54

Ik heb dezelfde scheermachine als Perla, maar ik ben er niet zo over te spreken.
Ik dacht toen van dan maar een beetje meer geld voor een fatsoenlijke scheermachine, maar dat ding is al 2x teruggegaan naar de fabriek (1 keer brak er na 1 paard scheren ineens een stangetje af en daarna ging de schroef uit zichzelf steeds los..)

Ik heb gisteren weer geschoren, mar ik heb nog het idee dat ik de schroef veels te hard moet aandraaien om ermee te kunnen scheren, dus wie weet gaat ie nog een 3e keer terug...
maarja, misschien dat ik net de pech heb een 'mislukt' fabrieksmodel te hebben gekregen....