Op vakantie : dekenvraagje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vuyatela

Op vakantie : dekenvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 10:16

Ik vertrek nu zondag voor 10 dagen op vakantie.
Vind het ontzettend sneu om mijn paardje achter te laten maar ik heb de beste staleigenaar van de hele wereld dus dat komt best goed qua verzorging ed Go jij! Go jij! .

Nu staat ie van 8 - 20h op het land en verder in de stal.
Voor de nacht krijgt ie nu een katoenen zomerdeken van Harry's horse op omdat ik het 's nachts al best koud vind.
Overdag staat ie 'naakt' in het land.

Maar als het regent of er gure wind is en hij komt naar binnen staat ie zo ontzettend te beven van de kou datk een gevoerd deken + zweetdeken moet opleggen om hem n beetje warm te krijgen.

Nu heb ik mezelf een ongevoerd regendeken gekocht ( HH Thor 0 grams).
Mijn vraagje is : kan hij dat ook 's nachts in de stal oplaten? Of zouden jullie overdag hem met dat deken laten rondlopen en 's nachts het katoenen laten opleggen?
Ik wil namelijk de staleigenaar zo min mogelijk last met de dekens bezorgen daar hij hem ook al speciaal voer moet geven + zijn mok moet verzorgen. Vind het ontzettend vervelend.

Dus mijn gedachte was :
zondag de regendeken opleggen en het laten opliggen ook in de stal.
Als het nu echt gegoten heeft ga ik wel vragen om het deken af te halen en een zweetdekje op te leggen in de stal.

Wat is jullie mening?
Alvast bedankt!!! Haha!

Soetkintjeuh

Re: Op vakantie : dekenvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 07:55

Hoe lang ga je met vakantie? Want ik heb ook zo'n regen deken, maar heb ondervonden dat je het best niet te lang kan opleggen zonder het af te halen, want dan kan je paard kale plekken krijgen omdat zijn huid niet voldoende kan ademen, maar als het maar voor even is, dan kan het normaal gezien geen kwaad...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:11

Ik zou hem gewoon oplaten en vragen of de staleigenaar tijdens het verzorgen van de mok ook even de deken af wil doen en dan even een borstel over de vacht doet. Die van mij staat ook dag en nacht onder een 0-grams deken nu. Dus als ik aan het rijden/verzorgen ben dan is hij af, verder niet.. Ik kom geen kale plekken tegen.. Zolang jouw deken goed past tenminste Knipoog Op het schoftje gaat wat haar weg inderdaad maar ik denk dat je dat met iedere deken wel hebt, zoalng het geen open wonden worden is dat geen probleem lijkt me Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:04

Ik heb ook weleens op stal een regendeken op ipv van een zomerdeken. Kan prima, maar vind het wel fijn om elke dag de deken er even af te halen. Al is het maar tien minuten per keer.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:03

Ik zou gewoon die regendeken op laten. Mijn paard staat in de winter altijd met een outdoordeken op stal 's nachts, geen probleem Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:24

Je kunt de deken wel oplaten. Vraag de staleigenaar of hij de deken af wilt laten op de mooie dagen, en verder dat de deken erop kan blijven liggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:28

Regendeken oplaten, die ademt goed. Maar vraag aan de staleigenaar of hij de deken af en toe even af wil doen zodat het even goed kan luchten onder de deken (en de deken zelf ook)