ervaringen RHINO WUG dekens?! pasvorm

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda_lekuri

ervaringen RHINO WUG dekens?! pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 10:44

Voor mij nieuwe pony (3 jarige Welsh 75% Cob) ben ik aan het kijken voor dekens.
Ze is vrij breed en kort, waardoor ik het moeilijk vind om de juiste dekenmaat te bepalen en welk merk, model?!
Ze kan het heel erg goed vinden met onze kleine A-welsh pony. Ze staan regelmatig elkaar te kriebelen, maar helaas knabbelt de kleine pony veel in haar manen (bij de schoft), waardoor deze steeds dunner worden....

Daarom dacht ik een deken met (halve) hals aan te schaffen! Knipoog
Ik heb nu de volgende in gedachten, de Rhino wug chestnut (ongevoerd) met halve hals.
Afbeelding

Wat zijn jullie ervaringen betreft materiaal, pasvorm, kwaliteit etc.?!
Daarbij zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen zijn betreft evt. schuren, op de schouders EN zouden de manen hier juist onder gespaart blijven OF zouden ze door de hals juist afgeschuurd worden?!

Nouvel

Re: ervaringen RHINO WUG dekens?! pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:38

Over het algemeen zijn de Horseware dekens superfijne stevige dekens met goede pasvorm!

Alleen een halsdeken en lange manen...
Je hoort er veel mindere ervaringen over...

Ik heb vorig jaar een Rambo wug overgenomen maar eerlijk gezegd nog niet gebruikt, vanwege de temp., maar ook omdat ik het toch niet zo heel goed aandurfde vanwege de ervaringen van anderen met weg schuren van manen...

Ik ben dus ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee... Knipoog

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:40

Ik heb thuis ook een paar rhino/rambo/horseware dekens, ben er heel content van Lachen

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:45

Ik heb er meerdere in gebruik. Met hele en halve hals. Bij de ene merrie schuren de manen weg bij de overgang van halve naar hele hals. Vorig jaar dacht ik dat op te lossen door onder de ongevoerde met hele hals een gevoerde met halve hals te leggen. (snap ie em nog, klinkt wat warrig).
Toch had ze weer een stukje van 8 cm waar de manen heel dun werden.
Een andere merrie heb ik onder een hele hals staan en haar lange manen blijven er perfect onder.
Ik gebruik bijna alleen maar rambo dekens omdat het bij mij de enige zijn waar de paarden geen schuurplekken van krijgen op de schouder. Juist de wat bredere paarden passen super onder de wug modellen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:28

Ik heb verder Dominick dekens en die liggen echt heel mooi vrij op de schouders!
Ik had de wug aangeschaft omdat ze geschoren was, maar ze heeft behoorlijk lange mooie manen, die wil ik eigenlijk niet kwijt... Clown

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:22

Als ik je mssn een tip mag geven, ik weet niet wat het deken kost maar hang er op deze leeftijd niet té veel geld aan.
Mijn nu 4 jarige merrie is uit al haar dekens van vorig jaar gegroeid...

lanatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:46

Qua kwaliteit niets dan lof over de dekens van horseware, ook de pasvorm vind ik uitstekend.
Ze zijn alleen idd nogal prijzig , en of de manen weggeschuurd worden hangt af van paard tot paard.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:53

Ik heb 2 dekens zoals op het plaatje. Eentje ongevoerd en eentje 200 grams. Ik vind ze echt geweldig, schuren niet, zweten niet, en liggen super. Zijn echt 300% waterdicht, laten geen spatje door. Ze zijn ook nog eens hardstikke scheurvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:44

HAR --> SV.

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:57

Ik wilde deze deken ook kopen omdat mijn paardje nogal gevoelig is op zijn schoft, nu werd deze deken mij afgeraden in de winkel omdat deze juist zou trekken aan de bovenkant. Klopt dit?

JO93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:04

Wij hebben de Rhino wug in regendeken voor onze oude pony die altijd last van haar schoft kreeg waar de deken op drukte.
Bevalt erg goed. Ze heeft voorheen altijd de rambo wug gehad, ook een goede deken en geen last van de schoft meer.

@Priscillla, onze ervaring is juist dat de deken juist minder trekt aan de bovenkant dan een "gewone" deken. (bij het grazen b.v.)

Wij hebben hem in Ierland besteld. Scheelde ernom in prijs.

edit: Met de halve hals hebben wij geen problemen met de manen. Met de hele hals, die onze andere pony heeft wel.

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:09

Ja, ik ga denk ik de deken die ik dus nu gekocht heb (eurostar) ruilen voor de bug wug.
Ik laat me altijd zo makkelijk iets anders aanpraten Bloos !

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:48

Priscilllla schreef:
Ik wilde deze deken ook kopen omdat mijn paardje nogal gevoelig is op zijn schoft, nu werd deze deken mij afgeraden in de winkel omdat deze juist zou trekken aan de bovenkant. Klopt dit?

Ik heb deze deken gehad en hij trok idd vreselijk op de schoft. Heb hem na 2 x dragen doorverkocht.
Mijn paard kreeg ondanks de gladde voering vreselijke schuurplekken.