HorseWare deken 6.0 te klein 6.3 te groot, hellup !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

HorseWare deken 6.0 te klein 6.3 te groot, hellup !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:42

Net een Rambo Wug gekocht, een 6.3.

Normaal heeft mijn paard van Bucas een 6.0 op, maar deze is net te kort van achter en te krap van voor.

Nu heb ik een 6.3 van HorseWare gekocht. Van voor ligt ie echt ideaal. Maar achter hangt ie denk ik een 8 cm over. Best veel eigenlijk. (waar ik bang voor ben is dat ie van rollen of liggen naar opstaan op de deken kan gaan staan, en hij zal em uiteraard onder poepen, al is dat minder erg natuurlijk)

Dussss ik twijfel of ik deze deken moet houden.

Het is natuurlijk zo dat de 6.0 ook van HorseWare te krap en kort zou zijn, mijn paard zit er echt tussenin. Met andere woorden, een 1.95 van welke deken/merk dan ook is te groot en een 1.85 te klein, ik kan dus geeneen deken kopen.....

Wie neemt mijn twijfel weg ??

asjemenou

Re: HorseWare deken 6.0 te klein 6.3 te groot, hellup !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:46

Ik heb ze zelf liever te groot dan te klein.
Zitten er wel bilkoorden aan?
Dan blijven ze wel liggen iig.

Mijn paard had 1.95 maar die had ook wel eens een 2.05 op, geen problemen mee gehad.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:47

beter ietsje te groot, dan ietsje te klein. 8cm valt wel mee, toch?
en poep, tsja, dat krijg je toch. Clown
dekenwasservice weet daar wel raad mee!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:50

Ja dat het vies word vind ik ook echt niet erg, maar het is Wug

Afbeelding

Zoals je hier ziet is ie al best lang bij de achterkant. Maar als je deken dus te groot is is het nog langer.

Ik heb ook liever te groot als te klein, maar het mag natuurlijk niet gevaarlijk te groot zijn, en daar twijfel ik een beetje aan.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:03

oh, die wug's blijven goed liggen anders. mijn paard draagt de rhino wug (met ruitjes) en rolt, speelt, doet trekspelletjes met paardvriendjes, bokt, rent, dat het een lieve lust is. geen schuivende of trekkende dekens bij mij! zelfs niet met onderdeken eronder (met halve hals van BR, past mooi). mijn deken is ook ietsje ruim, maar dat geeft dus niks. pasvorm is gewoon goed, dus blijft goed liggen.
succes!

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:40

Ken het probleem het is echt knudde maar als je er bilkoorden van elastiek aan maakt dat kun je hem best wel goed strak vast zetten, en blijft hij super liggen.

yvonne1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:32

ikzou voor de 195 gaan heb ze zelf liever te groot dan te klein of anders toch op een ander merk overgaan

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 07:48

Nou ik heb besloten Clown

Ik houdt em. Ook omdat ik gewoon niet anders kan. 1.85 gaat niet passen, dus ik moet wel.

Ik had alleen gewilt dat het net wat mooier aansloot allemaal, vooral van achter zeg maar. Maar het zal best goed komen.

Tychon had er gruwelijk de balen van dat ik iedere keer die deken op zijn rug gooide omdat ik steeds wilde kijken hoe hij lag, maar daar is ie nu van verlost tot de winter !! Haha! Haha!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 07:56

Ik weet niet of je van plan bent om hem te gaan scheren ? om meerdere dekens op te gooien van het winter??
Maar dan is dat stukje extra ruimte wel weer fijn..( als je hem als bovenste deken gebruikt)
Dan trekken de dekens niet zo..

Bij ons waren de horseware dekens ook altijd iets te groot maar bleven wel super liggen .

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 07:58

Ik ben/was ook niet bang voor een stukje te groot, maar die nieuwe uitvoeringen hebben opgesneden delen voor de benen. Dus datis zeg maar langer, wat ik me af vroeg is dat ie er op gaat staan als ie van liggen gaat opstaan ed.

Ik heb bij mijn vorige paard ook HorseWare gehad, en ze liggen idd echt super !!