exceempaard kan geen deken ophouden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

exceempaard kan geen deken ophouden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 09:47

Mijn 4 jarige arabmerrie heeft zomerexceem en kan helaas geen deken ophouden. Stalgenoten moeten de deken een aantal keer per dag rechtleggen. Het deel wat over de achterhand hoort te liggen ligt dan naast haar schouder op de grond. De 1e deken is al gehalveerd en de 2e is zo kapot dat hij gegarandeert niet meer blijft liggen. Daarbij heeft mijn merrie een fobie voor dekens dus raakt ze steeds in paniek als die deken niet blijft liggen of als je de deken in de wei recht wil leggen.

WAt zouden jullie doen??

Sim0ne

Re: exceempaard kan geen deken ophouden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:50

Is het wel de goede maat? De eczeemdekens die mijn bijrijdpaard heeft zit ook vast aan de achterbenen. Hij heeft een Boett en een Pagonydeken, blijven allebei prima zitten...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 09:52

Ja het is de goede maat, sterker nog, hij zat behoorlijk strak om de hals. Alles gaat kapot, ook de lussen om de achterbenen, de buikflap etc etc... Ik weet ook niet hoe ze het voor elkaar krijgt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:58

Das wel heel bijzonder. Welk merk heb je dan? Die van Boett vind ik er altijd erg stevig uitzien, al komen er inderdaad wel scheurtjes in van fanatiek kroelgedrag enzo...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:59

Misschien heeft ze toch nog jeuk en gaat ze daarom veel rollen ofzo. Smeer je ook met anti-jeukmiddeltjes?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:00

En anders alleen een halsstuk? Of heeft ze er ook erg veel last van onder haar buik en bij haar staart?

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:00

anders moet je een een deken van meulenkamp proberen, is ong. even duur maar ik vond de pasvorm en kwaliteit zelfs beter! deze dekens hebben ook drie buiksingels, mss krijgt ze de deken dan niet af?!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 10:04

met deken schuurt ze niet. De deken is nu vanaf vrijdag af omdat hij niet meer kan blijven liggen. Ze is al een stuk manen kwijt.
Ik smeer ook met teatree olie. Ik heb de deken van Pagony gehad. Maar ook stevigere dekens laat ze helaas niet heel.

Djilan, exceem is een allergie. dus het maakt niet uit waar ze gestoken wordt door die mug, ze schuurt dan toch op de plaatsen waar zij er jeuk van krijgt. Bij haar is dat trouwens op alle denkbare plekken. Ze heeft het echt heel erg.

Ik wilde eigenlijk kijken hoe ze het deze laatste paar weken in het seizoen doet zonder deken. DAt ze schuurt weet ik al, maar schuurt ze zich ook weer kapot Verward

Ik weet neit meer wat te doen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:42

Nou ik vroeg het omdat ik een stel IJslanders ken waar de eczeem zich alleen uit bij de manen en daarom dus alleen een halsstuk hebben Knipoog
Maar als zij overal jeuk heeft is dat niet voldoende nee. Vervelend zeg! Maar kan misschien zijn omdat de pagony een te gladde stof heeft dat het afglijdt? Misschien bevalt een Boett beter, maar dat kost dan ook wel weer een stuk meer.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:03

Wij hebben een pony die depressief wordt van een deken, wij hebben em af gedaan en kunnen nu zo eind van het seizoen de jeuk onder controle houden met 2x daags smeren met een jeukstillend spul en daarna héél dik inspuiten met Sectolin Antivlieg (die nieuwe). Pony is weer blij nu.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 14:34

Djilan schreef:
Nou ik vroeg het omdat ik een stel IJslanders ken waar de eczeem zich alleen uit bij de manen en daarom dus alleen een halsstuk hebben Knipoog
Maar als zij overal jeuk heeft is dat niet voldoende nee. Vervelend zeg! Maar kan misschien zijn omdat de pagony een te gladde stof heeft dat het afglijdt? Misschien bevalt een Boett beter, maar dat kost dan ook wel weer een stuk meer.

Het gaat er neit om dat ze jeuk heeft, het gaat erom dat ze niet gestoken wordt door zo'n mug.
Als zij op haar benen bijvoorbeeld gestoken wordt gaat ze niet schuren aan de benen, maar op de plaatsen waar de allergie zich uit. En dat is dus op verschillende plaatsen. Meest voorkomend is manen en staartwortel. Zij heeft het ook op haar hoofd, hals, borst, buik, schoft, schouders, navel, kruis, billen en staart.
Die deken voorkomt dus dat ze gestoken wordt, niet dat ze niet gaat schuren Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:43

griebels,zet je haar savonds op stal??

of laat je haar op de wei staan?met deken evt??

ik heb hier 3 exeempaarden allen onder deken staan,maar die zet ik wel voor zonsondergang naar binnen en na zonsopgang naar buiten..

en die schuren een stuk minder,ik weet van mijn fries welke vorig jaar noodgedwongen buiten moest blijven staan,dat deze haar deken,compleet heeft verscheurd,uiteindelijk,doordat ze savonds toch gestoken worden,en dan als een gek gaan rollen,rennen en rollen...

nu ze op stal staat heeft ze rust en rolt ze niet meer die deken kapot,en ook zelf is ze erg rustig...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:19

Ze gaan 's avonds op stal. Ze maakt haar deken ook kapot op stal, niet alleen buiten.
Ze staat nu zonder deken en schuurt. Het valt tot nu toe nog redelijk mee... Ze schuurt wel, maar niet heel ernstig. Ik hoop maar dat het zo blijft...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:26

Als het echt niet gaat met deken, dan maar op stal houden...
En bijna of niet de wei in.....

Is niet leuk, maar ja, je moet wat..

Bij je woonplaats staat, bij de bossen..
Zal ook niet veel helpen...

Andere oplossing (misschien wat extreem)
In de zomer paardenruil.....
Deden wij ook altijd, mijn paard woont op stal
bij Dordrecht..
Ander paard woonde in wei in Limburgse bossen...
Die ruilden wij dus in het zomerseizoen.....
Beide paarden helemaal blij....
(zie aller onderste foto in mijn profiel.. Unf
het z.e. paard.. happy op stal en in de wei...
wei dus maar 2 uur per dag...bij mij....)

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:08

Ik heb ook een hele stevige deken met 3 singels om de buik, maar hij lag vorig jaar toch dwars door midden, van voor tot achter helemaal aan gort. Ik heb hem weer aan elkaar kunnen zetten gelukkig.