Mijn paard gooit vliegenkap af

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Mijn paard gooit vliegenkap af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 15:14

Ik heb zon vliegenkap van de paardendrogist met neuskapje eraan:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... tID=36041#

Nu gooit ze hem elke dag eraf, de ene keer ligt ie midden in wei, de andere keer naast drinkbak. Hij past wel goed, net zoals paard op foto.
Doen jullie paarden dit ook? een halster erover vind ik eng in de wei, is weinig toezicht

Zammie

Re: Mijn paard gooit vliegenkap af

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:18

Ik heb voor mijn paarden ook een vliegenkapje, zonder die neusflap. Ze vinden het allebei fijn om hem op te hebben. Ik heb er wel gewoon een halster bij om, maar dat maakt volgens mij weinig uit. Als ze iets af willen hebben, dan lukt ze dat meestal wel. met of zonder geweld! Haha!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:19

mijn ijslandse merrie schuurt haar vliegenkap ook vaak af. Het klittenband zit dan nog vast. Hoe ze het doet weet ik niet, want de pasvorm is uitstekend.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:19

mijne zit vast aan het halster, omdat hij anders wel erg vlug af is! als je het halster omlaten eng vind, kun je ook een goedkoop halster kopen, dat vlug breekt. Dan kan er weinig mis gaan!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:01

Ja, maar dat is er eentje zonder neusflap. Ze zal het wel niet fijn vinden. Ook met halster erboven maar helpt niks.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 20:32

nee lastig probleem, doe ik hem nietm op verbrand die hele neus. Is al paar weken geleden goed verbrand, en begon nu weer, dus 1 keer goed verbranden en dan niet meer die zomer gaat helaas niet op

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:55

Mijn ene paardje gooide zijn vliegenkap ook steeds af. Toen heb ik hem de vliegenkap van mijn andere paardje opgedaan en die hield hij wel op. Het kan dus heel goed aan de kap liggen.
Ik heb voor allebei nu een masker van Rambo en die bevallen erg goed. Zijn sterk en hebben een uitstekende pasvorm. Je moet vooral goed opletten dat ze bij de ogen ruim genoeg zitten, dus dat de wimpers niet tegen de kap schuren. En de Rambo maskers zitten ruim genoeg.
Het ene masker gebruik ik nu al 3 jaar. Hij begint slechter te worden, maar is nog steeds bruikbaar.