Sinds een jaar gebruiken wij Shapleys Original MTG tegen maan en staart schuren. Wij hebben het idee dat omdat er steeds meer vliegen lijken te komen en de paarden daarom bij ons in de zomer steeds onder vliegennetten in het weiland staan, ze vaker last hebben van jeuk aan manen en staart. Dit wellicht door de vliegenoverlast of vanwege het zweten door de deken. Een vriendin van mij uit Amerika raadde mij aan Shapleys Original MTG te gebruiken. Sinds vorig jaar smeren we dit zo'n beetje wekelijks op de manen of staart van de paarden die erg last hebben van jeuk en we zijn er erg tevreden over. Het spul ruikt naar bacon, er zit sulfur in als werkzaam bestanddeel. De manen en staart gaan er mooi van glimmen en al na 1 keer opbrengen merkten wij dat onze paarden minder last hadden van jeuk en dat de schuurplekken minder vurig werden. Verder bevordert het ook de haargroei helpt het tegen allerlei huidproblemen, zoals mok. Omdat het in Nederland niet te krijgen is haal ik het inmiddels zelf uit Amerika. Mochten jullie meer info willen hebben over Shapleys kijk dan op de website van de fabrikant http://www.shapleys.com of stuur mij een email. Groeten van Mandy