Vliegendeken betrouwbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Vliegendeken betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 12:57

Hey!
Mijn paard ( en waarschijnlijk van iedereen wel!) heeft erg last van vliegen en dazen.
Ze staat alleen op de wei. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om een vliegendeken te kopen die ik de hele dag op haar kan laten.Ik twijfel een beetje omdat ik niet de hele dag bij haar ben en kvind dat een beetje onbetrouwbaar. In de winter na het rijden deed ik altijd een zweetdeken op voor een paar uurtjes en daar maakte ze niets van dus eigenlijk zou ze het wel kunnen verdragen . Tgaat er alleen om dat ze heel de dag alleen in de wei staat waar ik niet altijd bij ben en ik weet niet of dit wel betrouwbaar is.

Wat denken jullie? Als ik een goed vliegendeken koop met buik/bil riemen zou het dan betrouwbaar zijn of niet?

Alison

TOET122

Re: Vliegendeken betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:40

Mijn verzorgpaard had 2 jaar gelden een vliegen deken en had hem nog geen dag op of was kapot. Nieuwe gehaald in de winkel (geruild) en bleef echt niet zitten. Hing naast het paard i.p.v op het paard. Sinds dien heeft hij geen vliegendeken meer opgehad.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 16:05

Daar ben ik dus bang voor...
Maar aan de andere kant hoor ik van zoveel mensen dat ze het wel doen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:08

hier gaat het eigelijk altijd goed hoor, soms wel me bilriemen én zo'n touwtje onder de staart door, maar het blijft zitten 9 vd 10 keer.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:11

Als er maar een goede pasvorm inzit...dat is het allesbelangrijkste!!
Dan is het verstandig om er een te nemen met een kruissingel en je kunt er voor de zekerheid evt nog een elastische singel opdoen...bilkoort en klaar.

Groetjes,Tinky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:13

We hadden goede maar na verschillende drama's met verschillende paarden gebruiken we ze niet meer...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:16

Ik heb op warme dagen de hele dag de vliegendeken met hals op, anders wordt hij knettergek van de dazen.

Ik heb jaren terug een keer een heel goedkoop ding gehad, die heeft hij twee dagen op gehad. Toen vond ik allemaal hele kleine stukjes vliegendeken in de wei.
Die ik nu heb blijft perfect liggen. Geen idee wat voor merk het is (heb hem tweedehands), maar het is een beetje een Bucas look a like

Elastische singel zou ik niet doen, die zijn niet gemaakt om een hele dag om te doen.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 16:19

Dankje voor jullie reacties!
Ik denk dat ik het toch ga proberen. Het is nu toch vakantie dus ik kan om de zoveel uur wel eens gaan kijken of alles nog goed zit. Snachts zou ik hem zoiezo afdoen.
Heb alleen geen idee welke dekens echt goed zijn?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:56

Lenneke_ schreef:
Elastische singel zou ik niet doen, die zijn niet gemaakt om een hele dag om te doen.

Je hoeft hem ook niet strak te doen....alleen maar voor extra als je bang bent dat de boel gaat glijden,je kunt er natuurlijk ook een gewone leren dekensingel bijdoen...maar in princiepe...als je een goede deken hebt dan is dat helemaal niet nodig Knipoog

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:36

paard wat ik rij heeft de hele dag een vliegendeken op en hij blijft gewoon zitten, dit is wel een wat duurdere deken met verschillende singels waarmee ik hem vastmaak zoals een buikflap en nog twee bilriemen en een koord en aan de voorkant een haak en op de hals met klitteband. ( dit is een soort vliegen/eczeemdeken) hij blijft super liggen en ze is de enige die op een warme dag lekker gaat grazen ipv schuilen Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:38

mijn paard staat dag en nacht met vliegendeken op inverband met eczeem .
bij mijn paard is het deken nog nooit afgegaan en heeft nog nooit scheef gezeten .

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:12

Ik heb een amigo deken, die blijft ook super zitten. Je moet gewoon kijken voor een goede deken die je goed vast kan maken en waar een goede pasvorm in zit.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:29

Ik heb er 1 via de site Ooteman, in de winter gekocht lekker in de aanbieding, maar superkwaliteit! Ze heeft hem nu voor het 2de jaar op en nog geen enkel scheurtje en ligt perfect. Het is er een met vaste hals en 2 borstsluitingen, kruissingels en bilriemen en er zit een masker bij. Hij sluit goed aan en scheurt dus niet, ze staat bij 2 ruinen in die nog weleens willen happen. Daardoor sneuvelen haar regendekens vaak wel, staartflappen eraf, gaatjes op de kont... Ze heeft de vliegendeken gewoon de hele dag op, 's nachts haal ik hem af.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:33

Ik heb met hele erge dagen ook een vliegendeken op, eentje die goed past, heeft buiksingel, bilkoorden
en zo'n koord voor onder de staart, en die vind ik het fijnste want daardoor schuift de deken niet verder dan dat ie kan.
's nachts afhalen is wel aan te raden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:41

Ik heb ervaring met de bucas en dat is ook de enige deken die ik vertrouw, de duurste maar je doet er jaren mee met intensief gebruik.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:03

TinkerTreas schreef:
Ik heb een amigo deken, die blijft ook super zitten. Je moet gewoon kijken voor een goede deken die je goed vast kan maken en waar een goede pasvorm in zit.

die deken heb ik nu ook voor mijn fjord. Alle andere dekens lagen altijd op de grond. Niet echt nuttig dus. Voor mijn shet heb ik sinds gisteren de BR forever horses vliegendeken. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Voor die kleintjes heb je nou eenmaal niet zo veel keuze.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:29

ik heb nu 2 week een vliegendeken met hals van Rambo.
Heb ook voor deze gekozen, ondat er extra nylon bij de hals en schouders onder zit, ter voorkomen van schuurplakken.
Heeft ie dag en nacht om en geen problemen mee.
Hij lijkt zelfs weinig water door te laten, want hij staat er ook in de regen mee, maar word niet erg nat op zn lijf.
De deken valt alleen wel in de duurdere catagorie

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:41

idd, je moet even rondzoeken naar een goede vliegendeken, want die gaasdingen zijn dus echt onbetrouwbaar die blijven gewoon niet zitten..

Ik heb er net eentje besteld van Imperial, een Uv en warmtewerende vliegendeken! Ideaal!!
Ze heeft het hele dagen op en het blijft prima liggen als ze er mee rent of rolt Lachen