De stal van mijn Tinker is half open, er zit een buitenluik in en om de hoek is er een grote poort die bij niet te slecht weer altijd open staat. Het buitenluik blijft in de zomer dag en nacht open, maar in de winter gaat het luik 's nachts dicht. (doormiddel van een houten luik die niet perfect aansluit dus er komt wel nog lucht binnen.)
Dit is echter pas deze zomer 'ingegaan', ik heb dus nog geen winter doorgemaakt in deze situatie.
In de afgelopen winter heeft mijn tink buiten een regendeken opgehad omdat ik toch merkte dat ze het wat koud had. Ze krijgt helaas geen dikke vacht.
In eerste instantie wilde ik helemaal van de dekens af, maar nu weet ik niet hoe ik kan zorgen dat mijn paard een dikkere vacht krijgt.
Aan de andere kant vindt mijn instructeur dat ik in deze nieuwe situatie mijn Tink een staldeken moet opdoen en dan sowieso een regendeken met vulling buiten.
Daarbij vind ze dekens ook nog eens niet prettig zitten: rollen en liggen buiten durfde ze deze winter niet. Ik zou niet willen dat mijn paard zich deze winter zelfs niet in haar stal durft te liggen.
Hopelijk is jullie de situatie een beetje duidelijk geworden en kunnen jullie mij dan ook adviezen geven!
De optie het raam dicht maken is er niet want dan ventileerd het niet meer goed in de stal.
Alvast bedankt,
Myrte