Waar blijft Bisous mooie zomervacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Bisous

Waar blijft Bisous mooie zomervacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:28

Ik weet niet of het hier goed staat, anders weet ik niet waar het moet staan...

Mijn palomino Bisous wordt in de winter altijd heel erg licht wat haar flets maakt. In de zomer wordt ze altijd prachtig goudbruin met mooie appels. Afgelopen september is Bisous voor het eerst geschoren waardoor ze vanzelfsprekend nog lichter werd. Afgelopen april toen het plotseling zo'n mooi weer werd kwam haar zomervacht eraan. Het begon bij haar billen en een beetje bij haar buik. Dit was opmerkelijk vroeg maar dat lag naar mijn mening aan de weersomstandigheden.

Eind mei veranderen haar kleur ineens, de donkere kleur verdween en de appeltjes ook. Haar kleur is nu vaal maar nog wel dun in het haar. Ik heb haar nu 6 jaar en dit is me nog nooit overkomen. Ik heb haar afgelopen week een vitaminespuit gegeven om haar wat op te peppen. Aan haar verder houding zie ik helemaal niets opmerkelijks. Ze is fit en heeft heel veel eetlust Clown. Wel merk ik dat ze na driekwartier intensieve training wat minder puf heeft. Hier bedoel ik mee dat ik meer hulpen moet geven voordat ik impuls krijg. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik de afgelopen maanden veel voorruit ben gegaan en de trainingen moeilijker voor ons beide worden. Ik ben erg zuinig op mijn mooie paardje en zorg ervoor dat ik niet te hard van stapel loop, dit is dus niet het geval de moeilijkheidsgraad wordt stapje voor stapje opgevoerd.

Kan dit rare verschijnsel te maken hebben dat ze afgelopen jaar voor het eerst geschoren is? Of zou ze zich toch niet helemaal lekker in haar vel voelen? Of heeft dit te maken met de gekke weersomstandigheden....

Hier wat fotos

Afbeelding
Shot with FinePixA204 .

Bisous in de winter, voor het eerst geschoren

Afbeelding
Shot with PENTAX Optio S7.

Bisous, 12 april 2007

Je ziet hier haar kleur donkerder worden en de appels op billen en buik
Afbeelding

Bisous, 16 april 2007 onder het zadel

Afbeelding

Bisous, 16 april 2007 in de buitenbak

Afbeelding

Bisous, 23 april 2007
Ze is nog steeds donker

Afbeelding

Bisous, 21 mei
Hier zie je dat ze alleen nog op haar billen donker is

Dit is nu ook verdwenen en is nu dezelfde kleur als haar nek. Het ziet er zoals ik al eerder zei wat vaal uit.

okkie80

Re: Waar blijft Bisous mooie zomervacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:37

Ik denk dat het met het rare weer te maken heeft, dan weer heet dan weer koud. Mijn paard kwam ook pas heel laat goed door de vacht.

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:05

Ik denk ook dat het door het weer komt. Zo is het bloedheet en zo lijkt het net weer herfst!!

Mijn ruin verhaart nu nog terwijl hij al strak in zijn vacht zit!!

En zolang Bisous nog geen lichamelijke afwijkingen heeft zal ik het nog even aankijken. Misschien zit ze gewoon even in een dipje Lachen

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:13

Ik heb inderdaad niet het idee dat Bisous er last van heeft, het is vooral het vrouwtje die zich zorgen maakt Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:16

Ik denk ook dat het aan het rare weer ligt..

Maar mag ik zeggen dat je een super paardje hebt? Echt mooi dat hij word in de zomer.. En dat hij zo weer lichter word ect.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:21

Haha Thanx traan_beauty !!! In de zomer is haar kleur altijd prachtig!! Daarom baal ik er een beetje van dat die weer verdwenen is.

Udenz__LoveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 05:56

Het kan inderdaad kan het gewoon aan dat *piep* weer liggen. Ik zie meer paarden die nog niet helemaal hun zomervachtje hebben

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:46

Mijn merrie heeft precies 1 maand zomervacht gehad, daarna was ze al weer bezig met de wintervacht. Ze is ook niet helemaal in haar mooie licht bruine vachtje met appeltjes gekomen, daarvoor heeft ze te kort haar zomervachtje gehad. Komt denk ik door het weer.... dit is ook moeilijk zomer te noemen..