Teveel last van Dazen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramoon12

Teveel last van Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 11:16

Ik rij op een fjord. En eigenlijk alleen maar buiten, omdat er geen bak voorhanden is. Het nadeel van nu buitenrijden zijn die ellendige dazen/horzels/blinden. Op het paard heb ik nu een vliegendeken liggen met rijden, en dat gaat prima. Weinig last meer van de dazen die op het paard gaan zitten.

Maar het nadeel is dat nu op mij gaan zitten. Boos! Ik ben allergisch voor heel veel insecten, en heb dus behoorlijk veel last als ik gestoken wordt. Als ik ga rijden nu heb ik een dikke rijbroek aan, een coltrui, een bodyprotector en ik stink een uur in de wind naar van dat Deet ( antiinsect spul). En nog heb ik er heel veel last van. DIe krengen steken gewoon door kleding heen. En nog een nadeel is, dat je drukker bezig bent met die krengen van je af te slaan dan met paardrijden.

Ik zat al te denken om met een klamboe om te gaan rijden, maar ja dat is ook zowat. Heeft er iemand anders een tip voor mij?

shadow27

Re: Teveel last van Dazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:23

Hoi,
Ja ik ken het probleem ik heb van die lange western chaps om me benen te beschermen. Ik heb ook altijd lange mouwen aan. En ik stink ook altijd naar antiinsect spul. Het enige is dat ik je nog kan aanraden is. En ik weet niet of je dat gaat lukken is om niet naar een vochtige omgeving te gaan met je paard en dan bedoel ik een waterplas of in het bos waar veel water is. Maar als iemand anders ook nog tips zijn ben ik er ook benieuwd naar.
Sterkte

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:49

Ik ben zelf ook allergisch voor alles wat steekt en bijt (dazen bijten)
Helaas is er weinig te doen aan dazen tijdens het rijden, je idee om te gaan rijden met een klamboe om is nog niet eens zo gek, ik heb het eens gedaan en dat werkte best goed alleen kon ik de klamboe niet goed op zijn plek houden maar als je daar een oplossing voor hebt dan kan je dat heel goed doen (ziet er alleen een beetje vreemd uit) Vliegenspray, deet enz. werkt niet tegen dazen, dazen komen op warmte af en ruiken niet dus zo'n spray heeft tegen dazen geen nut.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:12