Ervaringen met Endure vliegenspray?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tessacheyenne

Ervaringen met Endure vliegenspray?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 04:43

Hoi ik heb pas een can Endure anti-vliegenmiddel bij Jordenshippo gekocht. Zijn er meer mensen die dit voor hun paard gebruiken en wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik heb mijn paard gewassen,laten drogen en ermee ingesprayed. Een week later nogmaals gesprayed..... ik zie niet veel vliegen maar heb t idee dat ze nog wel gestoken wordt. (op d'r lijf heeft ze her en der bulten met een klein korstje erop). Ben heel benieuwd naar jullie reacties! Groetjes, Tessa.

Anoniem

Re: Ervaringen met Endure vliegenspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:58

Daar ben ik ook wel benieuwd naar
En vooral van mensen uit ZO brabant en midden limburg

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:53

Ik heb 'm net besteld... het was behoorlijk bedrag, dus als ie niet werkt voel ik me behoorlijk genaaid...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:55

Daarom heb ik 'm nog niet durven bestellen..
Heb alles al gehad, atex, bremse bremse, noem het maar op
Niks werkt
En om nu ongeveer 50 euro uit te geven om te proberen na tot nu toe alleen maar negatieve effecten te hebben gehad van andere sprays...
Als ze nu een proefflesje hadden, dan had ik het zeker gedaan Ja

Ik ben benieuwd hoe het jou bevalt Ja
Wil je het laten weten?

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 15:55

3 dagen achtereen 1x daags aanbrengen daarna de tussenposen met steeds een dag verlengen, om zo de bescherming op te bouwen, tot aan 7 a 10 dagen. Voor de meest optimale bescherming herhalen na het wassen van het paard of na extreme regenval. " Dit berichtje kreeg ik van een mede-bokker.....ik ga t proberen! Haar ervaringen waren wel erg goed! Groetjes, Tessa

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:47

runningkawa schreef:
Daarom heb ik 'm nog niet durven bestellen..
Heb alles al gehad, atex, bremse bremse, noem het maar op
Niks werkt
En om nu ongeveer 50 euro uit te geven om te proberen na tot nu toe alleen maar negatieve effecten te hebben gehad van andere sprays...
Als ze nu een proefflesje hadden, dan had ik het zeker gedaan Ja

Ik ben benieuwd hoe het jou bevalt Ja
Wil je het laten weten?

Ik wacht even tot de ergste regen weg is (hopelijk deze zomer nog Clown ), en dan ga ik eerst eens een klein stukje proberen...

Ik laat het dan hier weten!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:04

Ik ben benieuwd of er meer mensen ervaring hebben met die vliegenspray??
Heb jordens hippo site bekeken en het klinkt goed, maar doet het het ook goed??

Wat zijn de ingrediënten eigenlijk?

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:43

Gisteren de head en shoulders test gedaan, 1 bil met endure, 1 bil met Leovett spray. Daarnaast ook nog een fijnmazige uitrijvliegendeken.

Ik heb niet de hele tijd geteld, maar de Endure bil leek minder vol. Bij afstappen op stal even geteld; Endure bil 1 daas, Leovett bil 8 dazen.

Geen bultjes of jeuk, terwijl mijn paard best een gevoelige huid heeft (zomereczeem). Qua vliegen, muggen etc. kan ik het niet zeggen, die heb ik niet echt gezien.

Het lijkt dus wel te werken, maar je moet 'm dus wel echt helemaal insprayen. De fles sprayt trouwens wel fijn, er zit een slotstand op en verschillende spuitstanden. Na bestelling had ik 'm binnen 2 dagen binnen, dus daar ook alle lof.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:56

Als het echt goed werkt ga ik het misschien ook wel kopen. Al is het wel erg duur. Vorig jaar heb ik uitgezocht of het misschien haalbaar was om het in Amerika te kopen en te laten versturen. Aangezien de spray daar maar 15$ kost... Helaas was het niet mogelijk omdat sommige bedrijven geen vloeibare stoffen mochten versturen en bij andere waren de verzendkosten 200$.

Het enige wat me een beetje tegenstaat is de enorme hoeveelheid waarschuwingen op de verpakking. Zou het echt zo gevaarlijk zijn of is het typisch Amerikaans om schadevergoedingen te voorkomen?

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:02

Het klinkt wel erg goed en ben ook in de overweging om het te kopen.

Kan iemand voor mij de ingrediënten overtypen, of een foto van het etiket maken? Zodat die leesbaar zijn?
Bedankt alvast Lachen

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:55

Ik heb toch nog een keer geïnformeerd bij een aantal Amerikaanse bedrijven. En uiteindelijk een bedrijf gevonden dat wel naar Europa verstuurd! http://www.bigdweb.com/ verstuurd een gallon (49.95$) voor 85$ naar Spanje (Naar Nederland zal het ongeveer evenveel zijn). Omgerekend kost een liter Endure dan ongeveer 26€! Dat is een stuk goedkoper dan de 50€ in de winkel. Ik denk dat ik het ga bestellen en dan een aantal liter probeer te verkopen. Want wat moet ik met 3,78L...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:56

Kkkaren schreef:
Gisteren de head en shoulders test gedaan, 1 bil met endure, 1 bil met Leovett spray. Daarnaast ook nog een fijnmazige uitrijvliegendeken.

Ik heb niet de hele tijd geteld, maar de Endure bil leek minder vol. Bij afstappen op stal even geteld; Endure bil 1 daas, Leovett bil 8 dazen.

Geen bultjes of jeuk, terwijl mijn paard best een gevoelige huid heeft (zomereczeem). Qua vliegen, muggen etc. kan ik het niet zeggen, die heb ik niet echt gezien.

Het lijkt dus wel te werken, maar je moet 'm dus wel echt helemaal insprayen. De fles sprayt trouwens wel fijn, er zit een slotstand op en verschillende spuitstanden. Na bestelling had ik 'm binnen 2 dagen binnen, dus daar ook alle lof.

Kijk hier hebben we iets aan! Dankjewel, dus het werkt toch nog niet helemaal want er zat dus nog wel een daas op, kun je (of iemand anders) ook eens alleen die endure spray gebruiken, want dan weten we nog meer Lachen.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:46

Ga ik doen, maar ik wacht eerst even af tot de meeste regen weg is. Hopenlijk volgende week.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:55

Ander amerikaans bedrijf dat ook naar Europa verstuurd is www.kvvet.com ik heb goede ervaringen met dit bedrijf. Zij hebben ook endure/enduro in het assortiment.

ingredienten :
ACTIVE INGREDIENTS: Cypermethrin CAS # 52315-07-8 . . . . . . . . . . . . 0.15% Pyrethrins, CAS # 8003-34-7 . . . . . . . . . . . . 0.20% Piperonyl Butoxide Technical*, CAS # 51-03-6 . . . . . . . . . . . . . 1.60% Butoxy Polypropylene Glycol, CAS # 9003-13-8 . . . . . . . . . 5.00% OTHER INGREDIENTS . . . . . . . 93.05% TOTAL: 100.00%

Cypermethrin en Pyrethrins zijn dacht ik een soort insecticide, dus vandaar waarschijnlijk alle waarschuwingen op de verpakking. Verder staat er ook op dat dit middel ook tegen teken werkt.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 07:50

Bedankt voor de ingrediënten!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 09:27

Pyrethrine is een vliegendodend middel, zit o.a. ook in Veerust.
Er is ook nog een ander middel: Absorbine Supershield Vliegenspray - RED - dat heeft het hoogste percentage Pyrethrine ( 0.25). (Een fles kost 27 euro, is in Nederland verkrijgbaar) Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:21

Maar dan moet het steekbeest wel eerst contact maken met het paard voordat het dood kan gaan.
Dus dan is je paard al gestoken.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:45

runningkawa schreef:
Maar dan moet het steekbeest wel eerst contact maken met het paard voordat het dood kan gaan.

Het eerste waar ik aandacht toen ik dit las, is een flinke stroomschok Huilen van het lachen.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:05

Ik ben erg tevreden over Endure.
Mijn paard is behoorlijk gevoelig voor dazen en vanmorgen heb ik voor het eerst een buitenrit kunnen maken zonder dat er problemen waren. Er heeft zich geen daas op haar genesteld.
Ik gebruik het nu ongeveer een week. Ben echt super tevreden. Mijn paard staat zonder zwiepende staart in de kudde, terwijl de andere paarden druk bezig zijn al het ongedierte van zich af te zwiepen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:55

Ik gebruik het ook en ben op zich wel tevreden over de werking, maar op mijn met veel wit bedeelde paard merk ik dat ze er viezer van wordt als zonder spray. Er zit een soort 'vettige' laag op wat erg veel vuil vast gaat houden.

Verder vraag ik me af (wat ik me bij alle opspuitmiddelen afvraag); als paarden elkaar gaan groomen/krauwelen...in hoeverre kunnen ze dan teveel giftige stoffen binnen krijgen ??

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:27

Ik had idd ook dat mijn paarden er wat vettig van werden, maar als je t langer gebruikt lijkt dat wel wat minder te worden....misschien zit t dan meer op de huid dan in de haren. Ik heb een keer meegemaakt dat mijn merrie van negen bulten op haar wangen kreeg na het inspuiten met endure. De bulten waren na een paar uur wel weg en ze had er ook geen last van of zo. Hoop betere resultaten te kunnen melden nadat t regenen opgehouden is!!!!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:48

Ik heb vandaag de ingrediënten voorgelegd aan mijn DA en hij raadde het af om dit spul te gebruiken, vanwege Cypermethrin en Pyrethrins.
Deze 2 stoffen zullen de leverwaarden (o.a. GGT als ik het goed onthouden heb) van het bloed doen stijgen, aldus mijn DA.
Dus met andere woorden: op termijn zal het lichaam moeite krijgen met afvoer van afvalstoffen. En krijg je een paard met allerlei vage klachten.

Dat er schadelijke stoffen in dit spul zit, staat ook heel juist op de fles, meen ik me te herinneren?

Ik ga het niet gebruiken in ieder geval.

Heb mijn dekentjes (voor weide en rijden) en Atex daasspray en dat gaat prima tot nu toe.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:53

En wat zit er in Atex aan stoffen ?? Knipoog

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:06

Wij verkopen Endure nu voor het 3e (zomer)jaar en zijn er met al onze gebruikers erg tevreden over. Er mag (helaas) niet actief mee geadverteerd worden omdat de samenstelling niet een nederlandse goedkeuring heeft. De dealers die het openlijk aanbieden risceren dan ook een boete, maar ik heb het idee dat er niet zo nauwkeurig op gelet wordt.

Het aanbrengen van Endure is wel heel belangrijk om dit goed te doen. Je moet het product TEGEN de haren insprayen. Dan kan het een filmpje leggen tussen de huid en de haren en zo verspreid het product zich over het hele paard. Mogelijk dat er ervaring is met pipetjes met anti-vlo voor honden, dit werkt zo'n beetje op dezelfde manier. Een paard is wel een beetje groter dan een hond en kan ook zweten (dit houd dan de 'uitloop' over de huid van het paard tegen op die plekken), daarom het product verstuiven over een groter oppervlak, anders komt het niet op het gehele paard.

Omdat je eerst dat filmpje moet aanbrengen is het nodig dit de eerste malen een paar keer achter elkaar te doen, zeg 1 x per 2 a 3 dagen. Daarna om de 8-10 dagen 'bij' sprayen. Het is ongevoelig voor zweet en er moet wel heel veel regen vallen wil dit prodect zichzelf 'wegwassen'

Het is inderdaad vrij prijzig, wij verkopen het bijna nooit als gewone vliegenspray. Waar wij het heel veel voor verkopen is aan eigenaren van paarden met zomereczeem. Dit middel houdt dat rottige mugje 100% op afstand waardoor paarden die hiermee behandeld zijn gewoon weer in de weide kunnen lopen zonder bescherming en ook niet meer schuren.
Wij zeggen altijd dat het een afweging moet zijn. Je kunt een eczeempaard ook onder een speciale deken zetten en als dit goed werkt heb je de Endure niet nodig. Dan is een deken goedkoper.
Het gaat hier om speciale gevallen, bijv. merries met veulen waarbij deze de dekens steeds kapot maken, of paarden die in groep lopen en waarvan andere paarden de deken stuk maakt.
Ook zeer extreme gevallen die toch nog schuren ook al hebben ze een deken op kunnen hiermee geholpen worden. Wij leveren ook al voor 2 jaar aan een grote paardenkliniek die Endure voor de hele zware eczeem gevallen weer doorverkoopt.
Als je bijv. op vakantie met je paard zou gaan in de zomer naar een zeer bosrijke omgeving dan is deze uitgave nog wel te overwegen, tenslotte wil je een fijne vakantie met je paard hebben Knipoog

@Nicole85 Ik ben het niet eens met de uitspraak van je DA. Wij krijgen van onze DA vaak patienten doorgestuurd die alles al geprobeerd hebben tegen zomereczeem en deze paarden knappen er zo van op! Daarbij leveren wij ook aan een aantal grote paardenklinieken, zij zullen dit toch niet bij ons bestellen als het zo gevaarlijk is als je DA beweert.
Google maar eens naar 'Endure' en/of 'Farnam' dan kun je zelf alle lovende recenties erover lezen.

Er is echt maar een nadeel aan dit product; de PRIJS! Huilen
Maar dat komt omdat er dure grondstoffen in dit product gebruikt worden.

Daarbij nog even opgemerkt dat als je 1x in de 8 a 10 dagen sprayt je veel langer met deze fles doet dan een liter vliegenspul voor € 17,= wat na een week al weer leeg is en toch niet werkt... Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:17

DubbelDun schreef:
En wat zit er in Atex aan stoffen ?? Knipoog

Zal ook niet allemaal goed zijn Knipoog