Vliegenkapjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shakir

Vliegenkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 19:49

Ik ben deze morgen naar Kerckhaert gereden voor zo'n eczeemdeken en vliegenkapjes.
Ik had al ondervonden dat m'n Haflinger heel vreemd reageerde op het deken van de zwarte (Hij had eerst het grijze deken aan). Precies of hij hem niet meer herkende. Hij begon hem zelfs uit te dagen en heeft enkele ferme trappen gekregen, waarna ik besloten had om hen van elkaar te scheiden. Ik heb echter proberen doen voor goed, maar toen ze die kapjes aan hadden reageerden ze pas echt fel. Gelukkig is er niets gebeurd. Ik had gedacht dat ze blij zouden zijn dat de vliegen niet meer in hun ogen zouden kruipen, niet dus.
Heeft iemand ervaring met het KH eczeemdeken van Kerckhaert? Heb ik het goeie gekocht? Ze vertelden me dat dit bijna hetzelfde was of het Boett deken. Mocht het niet goed zijn mag ik nog altijd wisselen, daarom dat ik het vraag.
Hier filmpje hoe ze zich uitsloven, terwijl ze mekaar al lang kennen (ik heb het gefimd omdat het zo'n raar zicht is ):
Eerst lijkt alles kalm: ...http://video.tinypic.com/player.php?v=6bxr2tc, maar dan begint het:
http://video.tinypic.com/player.php?v=4xxcqcl

Heb ik hier goed aan gedaan of zou ik het beter afdoen? Lijkt me eigenlijk best gevaarlijk. Beter 's nachts verwijderen zeker? Stel dat het masker draait en ze niet meer kunnen zien...

dolor

Re: Vliegenkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:48

paarden kunnen niet alle kleuren zien, dus misschien ziet het er voor hun heel raar uit. en ze kunnen als ik het zo zie, niet opzij kijken met dat masker alleen maar naar voren, terwijl opzij kijken best belangrijk is voor een paard. dus misschien ligt het daaraan. ik doe zelf nooit een vliegenkap om tenzij het niet anders kan. ik vind dat het zo heet wordt onder die dingen en bij de randen enzo gaan ze zo zweten. dus ik houd ze zolang mogelijk af. totdat het niet langer meer gaat. maar het verschilt natuurlijk ook weer per paard.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 17:45

Daar heb je misschien wel een punt, van dat opzij kijken. Ik heb ze af gedaan en ga ze ook alleen nog maar aandoen als't echt erg wordt.
Niemand die het KH eczeemdeken kent van Kerkhaert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:26

VSW --> SV.