Ik rijd elke dag op de manege aangezien mijn paard er vlakbij staat, dus een onbekende omgeving is het voor hem niet bepaald

Zodra ik op het gras kwam, was hij al erg gespannen en toen ik aandraafde begon ie als een gek te stuiteren. Ik heb hem een tijdje op de volte gereden in een hoek, maar hij liep constant over z'n buitenschouder weg om vervolgens een hoek in te duiken en zich hier steigerend om te draaien. Ik kon er echt niks mee beginnen, alleen maar proberen te blijven zitten.
Na een tijdje had ik hem redelijk rustig op die volte, dus ging ik wat meer het veld op. Toen hij bij de andere paarden in de buurt kwam, galoppeerde hij aan maar dit liet ik op aanraden van mijn instructeur toe zodat ie even uit kon razen. Na een paar seconden pakte hij het bit vast, vloog ervandoor en na een serie bokken/steigeren/razendsnel omdraaien lag ik er naast (reed vanwege de warmte met schoenen dus zat ook niet zo vast als normaal
).Daarna heb ik hem maar even losgegooid in de binnenbak en ben er weer opgestapt. Toen was ie nog steeds erg gevoelig, maar hij deed wel weer redelijk normaal.
Al met al een heftig uurtje, terwijl ik had verwacht dat hij door de hitte wel supersloom zou zijn. Hij heeft vaker van deze buien, maar dit was wel de heftigste tot nu toe. Terwijl ie júist zo braaf was buiten de laatste tijd.
Hebben jullie ook zo'n aparte die juist energie krijgt van temperaturen van boven de 30 graden?
Dus misschien was je paard gewoon heel blij dat het wat koeler werd