Vandaag een schet scheren ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Vandaag een schet scheren ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 09:31

Ik zou vandaag voor een kennis zijn schet scheren. Zit heel dik in zijn vacht, en de haren laten niet los, wat een krim is met het warme weer van de afgelopen dagen.

Maar nu is het vandaag natuurlijk geen lekker weer, en morgen wordt het ook niet warmer. Ik twijfel dus of ik het nu wel zal doen. Het diertje staat namelijk 24/7 buiten. Het is wel een harde, en hij heeft het op dit moment nog steeds te warm.

Dus om mijn twijfel weg te nemen, graag jullie meningen !!

Ludora

Re: Vandaag een schet scheren ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 10:00

Wel 23 views, maar geen meningen.... Is dat nieuw op bokt Clown

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:01

hoe hebben ze het eerder met de shet gedaan? bleef hij altijd zo lang in de wintervacht?

Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:02

ik zal het nu niet gaan doen
aangezien het weer nu een paar dagen minder wordt

ik wou vandaag ook mijn tinker scheren maar ik zie ervanaf vanwege het weer wat is voorspelt Lachen

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:04

Als er een mogelijkheid is het beestje binne te zetten zou ik het wel doen.. mij shet heb ik ook pas gedaan... met slecht weer loopt ze meestal zelf de stal in (uitloop) en snachts als hij slecht weer voorspelt sluit ik ze even op Lachen

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 10:05

Dit wordt de eerste keer dat ie geschoren wordt. Vorig jaar zat ie ook zo lang in zijn vacht en is ie zelfs een paar dagen door het warme weer niet lekker geweest. Vandaar dat het dit jaar de planning was, voor het warme weer te scheren.

Hij heeft overigens wel een schuilstal, maar die is open en hij kan dus niet worden opgesloten.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:08

Anders scheer je hem toch eerst half? Laat je de rug eerst nog behaard, alleen de buik en onderhals scheren. Als hij goed gewent is en de zon weer toeneemt kan je altijd nog de rest scheren.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 10:11

Tsja, maar ja.... Ik weet niet, dat vindt ik ook zo iets. En zou het veel uitmaken...... Ik denk dat een paar dagen uitstellen het beste zal zijn.

irisiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:32

Zou nog eventjes wachten. Ja

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:20

Heb je geen beschikking over een deken? Ik scheer sowieso niet zonder dat ik een deken heb, anders vind ik de overgang toch echt veel te groot. Jij gaat toch ook niet eens over van een dikke trui in een bikini? Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:22

nou nee, dat zou ik nu niet doen.
veel te grote verandering ineens!
dus ook ivm het weer van nu.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:23

Je kunt ook een opzetstuk gebruiken zodat je hem minder kort scheert, ik zou in iedergeval tot na de regen wachten deze week en idd evt vast zijn buik en onderkant hals scheren als tussenstap.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 10:27

Ik zou graag een opzetstuk gehad hebben, dan had ik idd wel geschoren. Ik heb t nu uitgesteld aangezien de eigenaar ook twijfelde. En bij twijfel dus gewoon niet doen Tong uitsteken

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:10

ik wil mn shwet ook weer laten scheren maar de vorige keer toen we dat dede werd hij ziek door de kou dus pas er wel mee op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:13

Ik scheer mijn shet ook uit het winterhaar, want met zulke warme voorjaren heeft ze het gewoon smoorheet. Maar ik scheer met de haarrichting mee ipv ertegenin, zo pak je alleen die lange winterharen. Ik heb het afgelopen week gedaan, als je nog veel langer wacht zijn ze van zichzelf glad.